۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85551213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جدل وزیران دارایی و دفاع آلمان با یکدیگر درباره هزینه‌های ارتش

تهران-ایرنا- تامین بودجه بیشتر برای تجهیز و ارتقای ارتش و سلاح های آن در سایه تداوم جنگ بین روسیه و اوکراین باعث بحث و جدل بین وزیران دارایی و دفاع آلمان شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «کریستین لیندنر» وزیر دارایی آلمان به «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع این کشور هشدار داد که هیچ پول اضافی برای نوسازی نیروهای مسلح فراتر از آنچه دولت قبلاً توافق کرده است، وجود نخواهد داشت.

لیندنر در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «ای‌آردی» آلمان گفت: «بوریس پیستوریوس وزیر دفاع ۱۰۰ میلیارد یورو برای نوسازی نیروهای مسلح در اختیار دارد که این مبلغ پیش از او در اختیار وزرای دفاع قبلی قرار نداشت. وزارت دفاع باید با این مبلغ کار کرده و به آن بسنده کند.»

لیندنر درباره شکایت پیستوریوس که عضو حزب سوسیال دموکرات است، افزود: شکایت پیستوریوس درباره کمبود بودجه غیرقابل توجیه است.

لیندنر رهبر حزب لیبرال دموکرات‌های آزاد که با حزب حاکم «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان ائتلاف تشکیل داده است. این ائتلاف متشکل از حزب سوسیال دموکرات - شولتس، حزب سبز و حزب لیبرال دموکرات های آزاد است.

آلمان در میان کشورهای عضو گروه ۷ کمترین میزان بدهی را نسبت به تولید ناخالص داخلی‌اش دارد ولی صندوق جهانی پول این هفته اعلام کرد که سطوح پایین سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های عمومی یکی از دلایل اصلی رشد کند آلمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha