رفع حادثه از خط ۴۰۰ کیلوولت جاجرم-علی آباد در خراسان شمالی

مشهد-ایرنا- مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: کارکنان متخصص این شرکت در یک اقدام جهادی نسبت به رفع حادثه از خط ۴۰۰ کیلوولت جاجرم-علی آباد در استان خراسان شمالی پس از قطع های مکرر در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کردند. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان، حسین محمودی یکشنبه شب افزود: خط ۴۰۰ کیلوولت جاجرم-علی آباد در ساعت ۲۳ و ۳۶ دقیقه ششم مرداد ماه با عملکرد دیستانس قطع شد و مطابق با دستورالعمل و پس از هماهنگی به دستور دیسپاچینگ مرکز در ساعت ۲۳ و ۵۱ دقیقه همان شب برقدار شد.

وی بیان کرد: مجدد در ساعت یک بامداد هفتم مرداد ماه قطع و وصل خط ۴۰۰ کیلوولت جاجرم - علی آباد به بررسی و بازدید از مسیر خط موکول شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: با توجه به گرمای شدید هوا و شرایط ویژه حاکم بر شبکه برق کشور و اهمیت بسیار این خط به عنوان یکی از مهمترین خطوط تبادلی انتقال شبکه خراسان به شبکه سراسری بررسی‌ها به صورت شبانه انجام شد.

محمودی افزود: این بررسی ها نشان داد که به دلیل آلودگی محیطی و بارش نم زنجیر مقره میانی فاز B یکی از دکل‌های حوالی «حق الخواجه» نزدیک مرز با شبکه برق مازندران، دچار تخریب کامل شده است.

وی بیان کرد: گروه های فنی پس از هماهنگی با مرکز دیسپاچینگ و تهیه و تامین تجهیزات لازم، در شرایط سخت به محل حادثه مراجعه کرده و اقدام به تعویض مقره‌های معیوب کردند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: با تلاش‌های انجام گرفته، این خط در ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه روز هفتم مرداد ماه به دستور دیسپاچینگ شمال شرق برقدار و شبکه برق به وضعیت پایدار خود برگشت.

محمودی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان امور انتقال نیروی خراسان شمالی و دفتر فنی انتقال این شرکت، بر اهمیت حفظ پایداری شبکه و آمادگی برای پاسخگویی به نیاز برق شبکه در شرایط گرمای شدید و دوره اوج مصرف برق تأکید کرد.

شرکت برق منطقه ای خراسان، استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی را تحت پوشش دارد، ظرفیت منصوبه نیروگاهی برق در استانهای خراسان پنج هزار و ۳۰۰ مگاوات است که چهار هزار مگاوات از این میزان در داخل خراسان رضوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha