۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85551439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹۰ خانه ورزش روستایی در کردستان راه‌اندازی شد

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85551439
۱۹۰ خانه ورزش روستایی در کردستان راه‌اندازی شد

سنندج- ایرنا- رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کردستان گفت: تاکنون ۱۹۰ خانه ورزش روستایی در استان راه‌اندازی و برای هرکدام حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

سیروان بهرامی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امکانات موجود در این خانه‌های ورزش، شامل فوتبال دستی، میز پینگ‌پنگ، تاتامی، دارت، شطرنج و طناب بازی است.

وی یادآور شد: خانه‌های ورزش در روستاها با هدف ایجاد شور، نشاط، هیجان و روحیه ورزشی و سرگرمی برای روستاییان بویژه جوانان احداث می‌شود که البته به توسعه بنیان ورزش قهرمانی در روستاها نیز کمک خواهد کرد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کردستان افزود: برگزاری ۱۰ مسابقه ورزشی دارت، طناب‌کشی و هفت سنگ برای بانوان در ۱۰ شهرستان، اعزام تیم دارت به مسابقات ایلام و کسب مقام دوم، برگزاری جشنواره دختران آفتاب و مسابقات جام پرچم در رشته‌های کاراته، دوومیدانی و مینی فوتبال در استان، از جمله اقدامات انجام شده از سال گذشته تاکنون بوده است.

بهرامی با اشاره به برگزاری رقابت‌های مینی فوتبال روستاییان مردان کشور در سنندج طی چند روز اخیر، اضافه کرد: توزیع البسه ورزشی در روستاها، برگزاری پیاده روی خانوادگی روستاییان برای اولین بار در کشور در روستای قلیان سنندج، از دیگر اقدامات هیات در یکسال اخیر بوده است.

وی از در دست احداث بودن زمین چمن مصنوعی روستاهای نوین سروآباد و تنگیسر خبر داد و گفت: با وجود منابع مالی خیلی محدود در حال فعالیت هستیم ولی اگر می خواهیم تغییراتی در حوزه ورزش روستایی اتفاق بیفتد، این مهم نیازمند اعتبارات جهشی است.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کردستان یادآور شد: کارهای خوبی در زمینه ورزش روستایی انجام شده اما باز هم باید اقدامات مهمی انجام شود که نیازمند ادامه حمایت مالی وزارت ورزش و جوانان است و اداره کل استان است.

بهرامی از عدم حمایت واحدهای تولیدی از ورزش استان به عنوان یک مسئولیت اجتماعی انتقاد کرد و افزود: برای اعزام تیم ها به مسابقات به سختی هزینه ها تامین می شود و نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم.

در حال حاضر حدود هزار ورزشکار سازمان‌یافته و بیمه شده در حوزه ورزش روستایی و بومی محلی کردستان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha