۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85551670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف آب در بروجرد ۱۵ درصد افزایش یافته است

۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبر: 85551670
مصرف آب در بروجرد ۱۵ درصد افزایش یافته است

بروجرد - ایرنا - رییس شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: مصرف آب مشترکان این شهرستان در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

امین بهنیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با حفر چاه های جدید و به روزرسانی کردن ایستگاه‌های پمپاژ آب و وارد مدار کردن آنها مشکل افت فشار و قطعی موقتی آب در بروجرد حل شده و مشکلی در تامین آب شرب مشترکان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در فصل گرما در برخی از ساعات شبانه روز برق قطع می‌شود، افزود: چنانچه قطعی برق در تاسیسات آبرسانی رخ دهد آبرسانی با مشکل مواجه می شود و با هر یک ساعت قطعی برق در تاسیسات آب معادل سه ساعت تاخیر در تامین آب به وجود می‌آید.

رییس شرکت آب و فاضلاب بروجرد با تاکید بر همکاری خوب مدیریت امور برق بروجرد و شرکت توزیع برق استان لرستان در پاسخگویی به مشکلات بیان کرد: قطعی های برق بدون دخالت شهرستان و استان به دلیل مصرف زیاد برق در ایستگاه ها رخ می‌دهد اما به دلیل حساسیت تاسیسات تامین آب مکاتبات زیادی جهت خارج نمودن آنها از لیست قطعی ها انجام شده اما برخی مواقع قطعی ها به صورت سراسری انجام می شود.

وی با بیان اینکه این امر باعث بروز مشکلاتی در تامین آب می شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه شرکت آب و فاضلاب بروجرد از زمان وصل برق نیز اطلاع دقیقی ندارد این شرکت ناگزیر از اطلاع رسانی به مردم جهت مدیریت مصرف است.

بهنیا افزود: قطعی های ناگهانی علاوه بر اینکه منجر به تاخیر در تامین آب می‌شود به تجهیزات و تاسیسات آبرسانی هم آسیب وارد می کند.

رییس شرکت آب و فاضلاب بروجرد ادامه داد: ۸۰ درصد آب شرب بروجرد از طریق چاه ها تامین می شود و همین نکته، میزان آب این شهرستان را وابسته به منابع آب زیرزمینی می کند که امسال با وجود بارش های خوبی که در بروجرد داشتیم اما به علت کمبود بارش برف این بارش ها به تامین سفره های آب زیرزمینی کمک چندانی نکرده و بیشتر به صورت رواناب از شهرستان خارج شده است.

بهنیا یادآور شد: اقدامات خوبی در حوزه جداسازی آب شرب و آب مصرفی فضای سبز در شهرداری انجام شده اما همچنان بخشی از فضای سبز شهری با آب شرب آبیاری می شود.

وی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز و استفاده های غیرمجاز از دیگر مشکلات این دستگاه خدمات رسان است، گفت: در انشعابات غیر مجاز فرد بدون داشتن انشعاب و بدون کنتور به شبکه آب متصل می شود و در استفاده غیر مجاز هم برخی انشعاب دارند اما از آب شرب استفاده های تجاری و یا برای آبیاری باغچه و موارد مشابه استفاده می ‌کنند که در هر حال باعث افزایش مصرف آب می شود.

شرکت آب و فاضلاب شهرستان بروجرد در مجموع ۱۴۵ هزار مشترک شهری و روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha