مدیریت بهینه داروخانه‌ها با نخستین دستیار هوشمند داروخانه در ایران

تهران- ایرنا- فعالان یک شرکت‌ فناور، سامانه هوشمند مدیریت داروخانه‌ها را با استفاده از فناوری بومی و تکیه به هوش تجاری در داروخانه‌ها اجرا کردند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، دستیار هوشمند داروخانه با به‌کارگیری فناوری‌های روز دنیا از جمله هوش مصنوعی، پردازش داده ها، پردازش تصویر به مدیران داروخانه کمک می‌کند تا بهره‌وری داروخانه را به حداکثر برسانند.

بنیان‌گذار این سکوی مدیریت داروخانه به فعالیت بیش از ۱۶ هزار داروخانه در سطح کشور اشاره کرد و افزود: تحلیل میزان خرید، مدیریت نقدینگی و میزان فروش داروخانه‌ها، یکی از موضوعاتی است که در بهبود زنجیره تأمین دارو تأثیر مستقیم دارد. بر همین اساس این دستیار هوشمند برای مدیریت بهتر داروخانه‌ها با استفاده از هوش تجاری تولید شده است.

امیرمعین قره‌باغی افزود: با بررسی انجام شده بیش از ۱۵۰ داروخانه، مشکلات مختلف آن نظیر میزان خرید، موجودی و گردش مالی شناسایی شد که برای رفع آنها با ایجاد دستیاری بر اساس هوش تجاری، مسائل موجود در داروخانه را کمتر کنیم که به همین منظور در دستیار کاربری برای حل این مشکلات برنامه هایی در نظر گرفتیم.

این فعال فناور به بدهی های بیش از یکهزار میلیارد تومانی داروخانه‌ها در سال گذشته به شرکت های پخش دارویی اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان دهنده مشکل جدی در حوزه نقدینگی داروخانه هاست. از سویی مدیریت خرید دارو نیز از معضلاتی است که داروخانه ها با آن مواجه هستند و در نسخه اولیه این سکو، فرصت‌ها و تهدات داروخانه به طور کامل برای مدیر آن مشخص شده است.

بنیان‌گذار سکوی مدیریت داروخانه نوروبی در خصوص بهبود زنجیره تأمین دارو توضیح داد: از جمله مشکلاتی که داروخانه‌ها در سطح کشور با آن روبرو هستند، نبود توزیع دقیق دارو است؛ طوری که در طول سال، در یک منطقه بخشی از داروها به دلیل فاسد شدن از چرخه دارویی کشور حذف و در منطقه‌ای دیگر کمبود همان دارو احساس می‌شود. با استفاده از دستیار داروخانه نوروبی می‌توان این توزیع را مدیریت کرد و جلوی کمبود یا فساد دارو را گرفت.

به گفته قره باغی اکنون بیش از ۵۰ داروخانه از دستیار مدیریت داروخانه استفاده می‌کنند و تلاش می‌شود با گسترش بازار این خدمات در داروخانه‌های بیشتری عرضه شود.

این فعال فناور درباره اشتغال ایجاد شده به واسطه سکوی دستیار هوشمند داروخانه گفت: اکنون ۹ نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند و با ایجاد ارتباط میان داروخانه‌ها و این دستیار هوشمند، بسیاری از چالش‌های این حوزه رفع خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha