۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85552084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انهدام باند سرقت خودرو در ری

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85552084
انهدام باند سرقت خودرو در ری

شهر ری - ایرنا - انهدام باند سرقت خودرو و محتویات وسایل نقلیه ، دستگیری ماموران قلابی و دستگیری سارق سیم و کابل در شهرستان ری از اهم اخبار پلیس طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان بوده است.

به گزارش ایرنا ، فرمانده انتظامی شهرستان ری روز دوشنبه از دستگیری ۲ مامور قلابی که در پوشش پلیس از شهروندان و اتباع کشورهای همسایه اقدام به سرقت می‌کردند، خبر داد .

سرهنگ "محمد قاسم طرهانی" بیان کرد: مرداد ماه امسال در پی وقوع سرقت و اخاذی از شهروندان با عنوان مأمور پلیس در محدوده"شهرستان ری" توسط ۲ مرد با یک دستگاه خودرو رسیدگی به موضوع و شناسایی این فرد در دستور کار کلانتری ۱۷۲ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات میدانی تیم عملیات کلانتری نشان می‌داد، ۲ سارق حرفه‌ای در محدوده "شهرری" ابتدا اتباع کشور های همسایه را شناسایی کرده و سپس به بهانه اینکه آنان مدارک هویتی ندارند با جعل عنوان پلیس از این افراد سرقت کرده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران کلانتری حضرت عبدالعظیم (ع) با رصدهای میدانی و تخصصی و شناسایی پیک جرائم، نقاط جرم خیز را تحت پوشش قرار دادند تا اینکه روز گذشته سوژه مورد نظر را در محدوده شهرری مشاهده و در طی یک عملیات ضربتی هر ۲متهم مامورنما را دستگیر کردند .

وی با بیان اینکه تجهیزات نظامی تقلبی از جمله بی‌سیم، چراغ لایتر و آژیر از خودرو آنان کشف شد، گفت: متهمان ۳۵ و ۳۸ ساله پس از انتقال به کلانتری هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر ۱۵ فقره سرقت در پوشش مامور پلیس در محدوده شهرستان ری اعتراف کردند که جهت تکمیل پرونده تحویل پلیس آگاهی شهرستان شدند.

انهدام باند سرقت خودرو و محتویات خودرو در " ری"

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری و انهدام باند ۴ نفره سرقت خودرو و محتویات خودرو در محدوده "خاورشهر" و کشف ۱۵ پرونده سرقت خبرداد.

طرهانی" گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته های اخیر در خصوص سرقت لوازم و محتویات خودرو در محدوده "خاورشهر"، پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار کلانتری ۱۷۷ این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم یا متهمان با سو استفاده از تاریکی هوا و محیط خودروهای پارک شده، سوژه مورد نظر را انتخاب و در فرصت مناسبی درب خودرو را تخریب و اقدام به سرقت محتویات داخل و قطعات خودروها می کنند.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: تیم عملیات کلانتری خاورشهر با اقدامات فنی و اطلاعاتی، در نهایت در پنجم مرداد ماه سال جاری هویت و مخفیگاه ۴ سارق را که دارای سوابق متعدد در امر سرقت بودند را شناسایی کردند.

وی گفت: بلافاصله با هماهنگی های قضائی تیمی از ماموران روز گذشته به مخفیگاه متهمان در محدوده "خاورشهر" مراجعه و در یک عملیات منسجم هر ۴ سارق را دستگیر که در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیری اموال مسروقه به همراه مواد مخدر کشف و به همراه متهمان به کلانتری منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: متهمان ۳۵ و ۴۰ ساله سابقه دار پس از انتقال به کلانتری ضمن اقرار به بزه انتسابی به بیش از ۱۵ فقره سرقت خودرو و محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و استان تهران معترف شدند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۳ شاکی به کلانتری مراجعه کرده اند ، ابزار داشت: متهمان پس از تکمیل پرونده و پایان تحقیقات تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری سارق سیم و کابل در "شمس آباد"

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق سیم و کابل در محدوده "شمس آباد" و کشف بیش از ۵۰ متر کابل سرقتی خبرداد.

طرهانی، با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری‌های اجتماعی عزمی همگانی را می‌طلبد، اظهار داشت: برخورد قاطعانه پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنان، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

وی افزود: در راستای رسیدگی به مطالبه چند تن از شهروندان مبنی بر وقوع سرقت کابل های برق و مخابراتی در محدوده "شمس آباد" در هفته های اخیر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷۸ این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: ماموران کلانتری شمس آباد با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی و اقدامات اطلاعاتی ، در نهایت در مرداد ماه امسال هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: بلافاصله با هماهنگی های قضائی تیمی از ماموران روز گذشته به مخفیگاه متهم در محدوده " شمس آباد" مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

طرهانی تصریح کرد: متهم ۳۳ ساله پس از انتقال به مقر انتظامی به بیش از ۵ فقره سرقت معترف گردید که تا کنون ۵ شاکی به کلانتری مراجعه نموده اند؛ متهم نیز پس از تشکیل پرونده و پایان تحقیقات تحویل مراجع قضائی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha