پوشش لحظه به لحظه و تحلیل مراسم تحلیف در رادیو گفت‌وگو

تهران- ایرنا- ویژه برنامه «ساعت تحلیف» از رادیو گفت‌وگو علاوه بر پوشش لحظه به لحظه مراسم تحلیف و پخش زنده بخش‌های مهم این مراسم، نگاهی به تاثیرات داخلی و خارجی آن خواهد داشت و ظرفیتی برای همبستگی و وفاق ملی ایجاد خواهد کرد.

رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر شبکه رادیویی گفت‌وگو در مصاحبه با خبرنگار رادیوی ایرنا، با بیان اینکه مراسم تحلیف ریاست جمهوری مصداق مهمی از جمهوریت و تبلور اراده سیاسی ملت ایران در نظام جهانی خواهد بود، گفت: شبکه رادیویی گفت‌وگو ، ویژه برنامه‌ای را به صورت زنده از ساعت ۱۶ تا پایان مراسم تحلیف طراحی و عملیاتی می کند.

وی ادامه داد: این ویژه برنامه با عنوان ساعت تحلیف، علاوه بر پوشش لحظه به لحظه از مراسم تحلیف و پخش زنده بخش‌های مهم این مراسم، نگاهی خواهد داشت به تاثیرات داخلی و خارجی آن با تمرکز بر نقش جمهوری اسلامی ایران در نظام بین‌الملل و ظرفیتی برای همبستگی و وفاق ملی ایجاد خواهد کرد.

مدیر شبکه رادیویی گفت و گو بیان کرد: یکی از کار ویژه‌های مهم این برنامه آشنا کردن جامعه هدف با برنامه‌ها و اولویت‌های دولت جدید است. بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی تعامل سازنده مجلس و دولت جدید امید به آینده را تقویت می‌کند و آغازگر سرفصل‌های جدیدی پیش روی مردم و مسئولان خواهد بود. این برنامه می‌کوشد علاوه بر بیان اهمیت حضور مسئولان عالی رتبه جهان در این مراسم، پیام‌های روسای جمهور و مقام‌های عالی‌رتبه دیگر کشورها را به عنوان مصداقی برای تقویت دیپلماسی فراگیر جمهوری اسلامی ایران به منصه ظهور برساند.

پوشش لحظه به لحظه و تحلیل مراسم تحلیف در رادیو گفت‌وگو
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر شبکه رادیویی گفت‌وگو

کوچک زاده با اشاره به اینکه گزارشگر این شبکه رادیویی نیز در مجلس شورای اسلامی حضور دارد، تا در فواصل زمانی متعدد با این برنامه ارتباط زنده برقرار کند، افزود: این ویژه برنامه به صورت مجله ای- ترکیبی اجرا می‌شود که با رفت و برگشت‌های متعدد رسانه‌ای مخاطب را در جریان آخرین اخبار مراسم تحلیف و ظرفیت‌های قانونی که از آن پس، پیش روی دولت چهاردهم خواهد بود، قرار دهد.

به گزارش ایرنا، مراسم تحلیف ساعت ۱۶ سه‌شنبه ۹ مرداد در محل برگزاری جلسات علنی مجلس شورای اسلامی و با حضور بیش از ۷۰ هیات از کشورهای خارجی در سطح رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس‌ مجلس، معاون رئیس جمهور، معاون نخست وزیر، وزیرخارجه و سفرا و همچنین سازمان بین المللی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

فردا در مراسم تحلیف مهمانان داخلی در سطح رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس خبرگان رهبری، دبیر شورای نگهبان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمعی از وزرا و مسئولان دولت سیزدهم و مقامات بلندپایه کشوری و لشگری حضور خواهند داشت. در روز مراسم تحلیف بعد از نواختن زنگ آغاز جلسه علنی توسط محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، دستور جلسه علنی توسط عضو هیات رئیسه مجلس قرائت می‌شود.

یکشنبه ۷ مرداد ماه مسعود پزشکیان با حکم مقام معظم رهبری، نهمین رئیس جمهور ایران شد. پس از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، رئیس جمهور باید در مراسم تحلیف شرکت و در پیشگاه خداوند و ملت ایران سوگند یاد کند. طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود و پزشکیان در جلسه‌‏ای که با حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان تشکیل شده، سوگند یاد کرده و آن سوگندنامه را امضاء می کند. شروع رسمی دولت چهاردهم در روز سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳، یکی از مهمترین رخدادهای خبری است.

علاقه مندان می‌توانند شبکه رادیویی گفت و گو را علاوه بر موج fm ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز، از طریق دستگاه های گیرنده دیجیتال خود و یا برنامه کاربردی ایرانصدا نیز بشنوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha