آمادگی کامل واحدهای برق‌آبی در گرم‌ترین روزهای سال

تهران- ایرنا- نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در روزهای گرم سال با ظرفیت کامل در حال تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر است.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، «سید جابر موسوی» مدیر امور برنامه‌ریزی تولید و بازار برق شرکت آب و نیرو افزود: در گرم‌ترین روزهای سال که روزانه رکورد مصرف برق کشور شکسته می‌شود، همه واحدهای نیروگاه برق‌آبی شرکت آب و نیروی ایران با حداکثر ظرفیت در اکثر ساعات شبانه‌روز در حال تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر هستند.

وی ادامه‌داد: نیروگاه‌های کارون ۴، گتوند و رودبار لرستان در جنوب کشور، نیروگاه‌های سیمره، داریان و سردشت در غرب کشور با ظرفیت کل سه‌هزار مگاوات، با حفظ ذخیره مطمئن آب در مخزن به‌منظور تأمین پایدار نیازهای آبی، ضمن آمادگی کامل برای تولید انرژی به‌عنوان نیروگاه‌های پیک، نقش به‌سزایی در پایداری شبکه سراسری برق کشور و تأمین نیاز پیک مصرف دارند.

شرکت آب و نیرو نزدیک به ۸۰ درصد نیروگاه‌های برق‌آبی کشور را احداث کرده و هم اینک با ظرفیت آماده تولید نزدیک‌به سه‌هزار مگاوات، با آمادگی کامل برای ادامه خدمت‌رسانی به مردم، همچون سال‌های گذشته نقش استراتژیک و حساس خود را در تأمین انرژی مطمئن در زمان پیک مصرف و پایداری شبکه برق کشور ایفا خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha