۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85552257
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تاکید نماینده ولی فقیه در سمنان بر پیگیری طرح انتقال آب خزر و تعیین استاندار کارآمد

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به لزوم پیگیری طرح انتقال آب خزر به این استان، گفت: تعیین استاندار در دولت چهاردهم نیز به دور از مسایل جناحی و بر مبنای کارآمدی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از معتمدین و کسبه بازار بزرگ سمنان، با تایید دغدغه بازاریان سمنان در خصوص بحرانی بودن شرایط آبی شهرستان، گفت: در حالی‌که در اواخر دولت دهم، مسائل و ابعاد فنی طرح انتقال آب خزر به استان به‌طور کامل انجام شده بود، این موضوع در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دوباره مورد مطالعه قرار گرفت، اما با این وجود اقدام موثری در خصوص این طرح انجام نشد.

امام جمعه سمنان ادامه داد: در حالی‌که کشورهای حاشیه دریای خزر در حال استفاده از این آب هستند، چرا باید خودمان را از آن محروم کنیم؟

وی با بیان اینکه سمنان جزو کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور است، هشدار داد: در صورت تداوم شرایط فعلی، حیات استان سمنان در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت چراکه سفره‌های آب زیرزمینی نیز در حال خشک شدن است.

قدردان مدیران بومی باشیم

وی به دغدغه‌ بازاریان برای استفاده از مدیران بومی در استان اشاره کرد و گفت: توقع این است که مدیران استان از بین نیروهای تمام استان و مدیران شهرستان‌ها از بین نیروهای هر شهرستان انتخاب شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه استان از منابع انسانی توانمند، پاکدست و دارای انگیزه برخوردار است، اظهار کرد: گاهی خودمان قدردان مدیران و چهره‌های کارآمد و بومی استان نیستیم و فرصت خدمت به مردم استان را از این افراد سلب می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در برخی دوره‌ها حتی آهنگرِ تجهیزاتِ مورد نیاز شهرداری‌ها از خارج استان تامین می‌شد که این‌گونه کارها جفا در حق مردم استان سمنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، جذب و هدایت بخشی از سپرده‌های بانکی صاحبان صنایع مستقر در استان به بانک‌های استان را یکی دیگر از مطالبه‌های مردم استان برشمرد.

تعیین استانداران به دور از مباحث جناحی

وی با اشاره به دغدغه برخی شهروندان در خصوص انتخاب مسئولان استان در دولت چهاردهم گفت: در موضوع انتخاب استاندار نیز لازم است موضوعات به‌طور استانی دنبال شود و البته افرادی کارآمد، توانمند، و به دور از مسایل جناحی مدنظر قرار گیرد.

تاکید نماینده ولی فقیه در سمنان بر پیگیری طرح انتقال آب خزر و تعیین استاندار کارآمد

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه کسبه بازار بزرگ و سایر مراکز تجاری سمنان انسان‌هایی شریف، مومن و پرتلاش هستند، گفت: حضور اخیر بنده در بازار سمنان با هدف تکریم کسبه، بازاریان و فعالان اقتصادی سراسر استان صورت گرفت و البته در سایر نقاط نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: عده‌ای از دوستان از روی محبت، به بنده توصیه می‌کردند در بازار و یا برخی اماکن عمومی حضور نیابم، اما بنده برای خود شأنی جز خدمت به مردم قائل نیستم و علاقه دارم شنونده نظرات و مشکلات واقعی مردم باشم چراکه آن‌را به معنای حقیقی کلمه مفید و راهگشا می‌دانم.

حضور بین مردم به شناخت مشکلات کمک می‌کند

امام جمعه سمنان با بیان اینکه حضور مسئولان در بین گروه‌های مختلف مردم می‌تواند به درک درست از مسائل و مشکلات منجر شود، تصریح کرد: اگر مسئولان بین خود و مردم فاصله ایجاد کنند، از مشکلات مردم به‌طور دقیق مطلع نمی‌شوند و تصور می‌کنند شرایط کشور، گل و بلبل است.

وی با یادآوری حضور پررنگ بازاریان سمنان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی گفت: بزرگوارانی از اهالی بازار در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند و نشان دادند همه اقشار پشتیبان نهضت امام خمینی(ره) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی انتقال ارزش‌های کسب و کار در دوره‌های پیشین به نسل‌های جدید را مهم دانست و افزود: بازار سمنان در ادوار مختلف یک بازار اسلامی و مقید به ارزش‌های اخلاقی بوده است که این مهم باید استمرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سمنان با تاکید بر اهمیت دریافت نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران در اجرای طرح‌های گوناگون افزود: به عنوان مثال بازاریان، کسبه و اصناف باید در طول اجرای طرح‌های مرتبط با بازار سمنان مشارکت داشته باشند چراکه این رویکرد، از بروز هزینه‌های احتمالی بعدی جلوگیری خواهد کرد.

اهمیت تخصص‌گرایی در کارها

امام جمعه سمنان با تاکید بر اهمیت «تخصص‌گرایی» در اتخاذ تصمیم‌ها و تدوین برنامه‌ها گفت: نمی‌توان به گروه‌های مختلف گفت فلان تصمیم را برای شما میگیریم و آن‌را به شما تحمیل می‌کنیم و شما هم باید آن‌را بپذیرید چراکه مشورت با اهل فن، امری عقلی و دینی است.

وی با اشاره به ضرورت انجام برنامه‌های فرهنگی در بازار سمنان خاطرنشان کرد: کسبه سمنان همچون همیشه از ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و دینی صیانت کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از بازاریان و کسبه بازار بزرگ سمنان دغدغه‌ها، نظرات و مشکلات خود را با نماینده ولی فقیه در سمنان درمیان گذاشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha