۹ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85552585
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۱۳ حلقه چاه غیرمجاز آب در خراسان شمالی مسدود شد

۹ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۵
کد خبر: 85552585
۱۳ حلقه چاه غیرمجاز آب در خراسان شمالی مسدود شد

بجنورد-ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: ۱۳ حلقه چاه غیرمجاز برداشت آب زیرزمینی استان در طی هفته گذشته مسدود و در این خصوص ۳۴ دستگاه موتور پمپ توقیف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، وحید واسطه روز سه شنبه اظهار کرد: این اقدامات با دستور مراجع قضایی و با همکاری نیروی انتظامی انجام شد.

وی، رفع تصرف بیش از هشت هکتار از زمین های حریم و بستر رودخانه های استان، صدور ۴۱۰ مورد مجوز حفر، کف شکنی و تغییر محل چاه و ۲۹۴ مورد تمدید مجوز را از دیگر اقدامات انجام شده بهره برداری حفاظت از منابع آب استان در هفته اخیر ذکر کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اضافه کرد: در این مدت ۱۵ دستگاه شمارشگر هوشمند آب و برق جدید نیز روی چاه های آب زیرزمینی استان نصب و ۱۳۷ مورد پایش منابع آب و آلاینده ها و ۲۰ مورد پایش کیفی آب مخازن سدهای استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، دشت های قوچان - شیروان، اسفراین، صفی آباد و جاجرم ممنوعه بحرانی، دشت های بجنورد، سملقان، شوقان و رباط قره بیل ممنوعه و دشت های مانه، غلامان و قوری میدان آزاد است.

سه هزار و ۳۴۹ حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که بر نحوه برداشت آب این چاه ها نظارت می شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha