واریز وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان/کسب ۴ نشان در المپیاد جهانی شیمی

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نهم مرداد به پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری،کسب ۴ نشان در المپیاد جهانی شیمی،تدریس دانشجومعلمان سال آخر، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، برگزاری اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی، عوارض مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک، صدور ۳۰۰ هزار گذرنامه برای زائران اربعین، افزایش حقوق کارگران شهرداری‌ و جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی شیمی ۴ نشان کسب کردند

 دانش‌آموزان ایرانی در پنجاه‌ و ششمین دوره المپیاد شیمی در شهر ریاض موفق به کسب چهار نشان رنگارنگ شدند.

 تیم المپیاد شیمی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در پنجاه‌وششمین المپیاد جهانی شیمی ۲۰۲۴ میلادی عربستان به سرپرستی‌ ابراهیم کیان‌مهر روز سوم مرداد وارد ریاض شدند.

رامتین مرادی مظهری، محمدیاسین صالحی مرزیجرانی، امیرکیا سلیمی، البرز رضائی اعضای تیم دانش‌آموزی ایران در این مسابقات بودند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به ۵۲ هزار بازنشسته کشوری

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای ۵۲ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق خبر داد.

 جعفر امیرآبادی زاده اظهار داشت: براساس تفاهم نامه این صندوق با بانک صادرات ایران، تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ضروری بازنشستگان کشوری برای ۵۲ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران واجد شرایط در این مرحله، امروز (سه شنبه - نهم مردادماه) به حساب حقوقی آنها واریز شد.

وی ادامه داد : وام ضروری بازنشستگان کشوری همراه با سایر تسهیلات مالی از جمله وام ازدواج فرزندان و وام حمپاد (پایان نامه دانشجویی)، یکی از خدمات رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که برای کمک به بهبود معیشت بازنشستگان به صورت ماهانه پرداخت می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

گرمازدگی ۳۴۳ نفر را روانه مراکز درمانی کرد

سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: ۳۴۳ نفر با علایم گرمازدگی در بازه زمانی سوم تا هشتم مردادماه جاری به مراکز درمانی مراجعه کردند که این آمار نگرانی‌های جدی در خصوص سلامت عمومی در روزهای گرم اخیر را افزایش داده است.

بابک یکتاپرست در این باره اظهار داشت: از مجموع بیمارانی که علایم گرمازدگی داشتند، ۲۷۱ نفر به صورت شخصی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و ۷۲ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ ثبت شده است. از این تعداد، ۳۷ نفر توسط تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل و ۳۵ نفر دیگر در محل توسط اورژانس درمان شدند.

وی افزود: از مجموع بیماران، ۲۱ نفر نیاز به بستری در مراکز درمانی داشتند و تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفته‌اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته

پلیس راهور محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته (۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۰ مرداد تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۱۳ مرداد) را اعلام کرد.

تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۰ مرداد تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۱۳ مرداد از محورهای کرج چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران، سمنان، مشهد و برعکس ممنوع است البته تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک مانعی ندارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

سرعت غیرمجاز؛ خط قرمز پلیس در ایام اربعین/۲۵ تا ۲۷ مرداد پیک سفر اربعین

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه خط قرمز پلیس در ایام اربعین تخلفات حادثه‌ساز به خصوص سرعت غیرمجاز است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مرداد پیک رفت زائران اربعین و ۵، ۶ و ۷ شهریور پیک بازگشت زوار باشد.

سردار سید تیمور حسینی در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی سال ۱۴۰۳ درباره هماهنگی اقدامات طرح ترافیکی اربعین حسینی (ع) سال ۱۴۰۳ و مدیریت سفرهای شهریور اظهار داشت: مهم‌ترین هدف ایمنی زائران در مراسم بزرگ اربعین است و باید همه دستگاه‌ها در این مسیر برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ هزار نفر در قالب دستگاه‌های مختلف و ۱۲ هزار نیروی پلیس به شکل شبانه‌روزی در مسیر مرزهای ۶ گانه در این ایام خدمت‌رسانی خواهند کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

فعالیت ۱۶۱ موکب درمانی در پیاده‌روی اربعین/برپایی۵۳ بیمارستان صحرایی

رئیس بسیج جامعه پزشکی از فعالیت و استقرار ۱۶۱ موکب درمانی در پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: از مجموع این موکب‌ها ۱۳۰ موکب داخل عراق است و امسال با توجه به گرمای شدید هوا خدمات درمانی گسترده و وسیعی را برای زائران ارائه خواهیم کرد.

محمد حسین زارع زاده در یک نشست خبری که در محل سازمان برگزار شد، افزود: سال‌های متمادی است که در موضوع بهداشت و درمان اربعین فعالیت کردیم سال گذشته ۵ هزار و ۹۵۱ نفر از پزشکان به پیاده روی اربعین اعزام شدند و بیش از یک میلیون و ۶۶۵ هزار خدمت ارایه گردید.

وی ادامه داد: ارایه خدمات بهداشتی و درمانی اربعین حسینی از ۲۲ خرداد تا پنجم شهریور بوده و با توجه به اینکه بیماری تب دانگ وارد شده و راه سرایت آن نیش پشه است همکاران ما فقط آمادگی ارایه خدمات درمانی به بیماران داخل کشور را دارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

صدور ۳۰۰ هزار گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین

رئیس اداره گذرنامه فراجا اعلام کرد: از ابتدای ماه محرم (یکشنبه ۱۷ تیر) تا امروز (سه‌شنبه ۹ مرداد) بیش از ۳۰۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین صادر شده است.

سرهنگ امیر نودهی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش چندین برابر درخواست گذرنامه زیارتی در سال جاری، اظهار داشت: گذرنامه زیارتی فعلاً برای سفر به عراق قابل استفاده است و دارندگان آن می‌توانند در همه ایام سال از این گذرنامه برای سفر به عتبات عالیات بهره‌مند شوند.

رئیس اداره گذرنامه فراجا بار دیگر هزینه این نوع گذرنامه را بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت: گذرنامه زیارتی با هزینه ۶۵ هزار تومان صادر می‌شود و پنج سال نیز اعتبار دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط با اجرای طرح «نفس»

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه روزانه هزار مورد سقط جنین در کشور انجام می‌شود، گفت: با اجرای طرح نفس تاکنون از وقوع چهار هزار و ۵۰۰ سقط جنین جلوگیری شده است.

محمد حسین زارع زاده در یک نشست خبری که در محل سازمان برگزار شد، در مورد فعالیت های بسیج جامعه پزشکی در راستای جوانی جمعیت گفت: از کارهای خوب در این سازمان اجرای طرح نفس با همکاری وزارت بهداشت است، این طرح میان بری برای افزایش جمعیت بوده و از سقط جنین بصورت عمدی و جنایی که اتفاق می افتد، جلوگیری کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌های کشور افزایش یافت

سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از افزایش حقوق و مزایای کارگران شاغل در شهرداری‌های کشور خبر داد.

به گزارش سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، طرح طبقه بندی مشاغل کارگری شهرداری ها در سال ۷۲ به تصویب وزارت کار و امور اجتماعی وقت رسیده است و از آن تاریخ تاکنون که بیش از سه دهه می گذرد صرفا در سال ۹۰ جدول مزد شغل کارگران اصلاح و افزایش یافته بود و تنها از افزایش سالیانه ابلاغی وزارت تعاون برخوردار می شدند که در سنوات اخیر به منظور ارج نهادن به انتظارات کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری ها و ایجاد انگیزه و جبران بخشی از حقوق و مزایای آنان موضوع ارتقای معیشت کارگران در دستور کار دفتر نوسازی، تحول اداری و فنآوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

مجازات سنگین حمل و نگهداری مواد مخدر و داروهای ممنوع در سفر به عراق

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از اعمال مجازات‌های سنگین عراق برای آن دسته از زائران که در سفر به عراق در ایام اربعین حسینی(ع) به حمل و نگهداری مواد مخدر و داروهای ممنوع اقدام می‌کنند، خبر داد.

سرهنگ علیرضا داسارگر همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: عراق نسبت به حمل مواد مخدر توسط افراد، حتی به مقدار کمتر از یک گرم حساسیت بالایی دارد و در صورت مشاهده با چنین مواردی برابر قانون و با قاطعیت با مجرمان برخورد می‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

راه‌اندازی کاروان‌های دانش‌آموزی ۶۰۰ تا هزار نفره برای اربعین

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام اربعین حسینی گفت: در ایام اربعین کاروان‌های بزرگ دانش‌آموزی از ۶۰۰ تا هزار نفره راه‌اندازی می‌شود تا تجمع بزرگ دانش‌آموزی در مسجد سهله شهر کوفه برگزار شود.

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی‌ در جلسه ستاد اربعین حسینی این وزارتخانه اظهار، از آیین پیاده‌روی اربعین به عنوان یک اقدام تربیتی یاد کرد و اظهار داشت: سند تحول بنیادین به عنوان دکترین آموزش و پرورش یک کلیدواژه طلایی برای تحول در موقعیت‌های یادگیری دانش آموزان است.

وی افزود: براساس سند تحول بنیادین، کلاس درس و کتاب درسی، محیط رشد و تعالی دانش‌آموز نیست و برای رشد دانش‌آموز و متربی باید فضاهای متنوعی را آماده کنیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

ضرورت تامین خون سالم و کافی و برقراری عدالت در مراکز درمانی کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران بر ضرورت تامین خون سالم و کافی و برقراری عدالت در توزیع خون در مراکز درمانی کشور تاکید کرد و افزایش ذخایر خون از ۴ روز به ۸ روز و افزایش ذخایر استراتژیک را از جمله دستاوردهای اخیر این سازمان برشمرد.

مصطفی جمالی در پیامی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون و روز ملی انتقال خون، با بیان اینکه ایران کشور برتر منطقه در زمینه طب انتقال خون است، گفت: با شاخص اهدای خون ۲۷ در هزار نفر جمعیت، همتراز کشورهای توسعه یافته و از نظر شاخص سلامت خون نیز برتر از برخی کشورهای توسعه یافته و پیشرفته دنیا هستیم.

وی ادامه داد: امروز در پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون بر قله های افتخار ایستاده ایم و در راستای عملیاتی کردن یکی از اهداف «سند چشم انداز ایران در افق ۱۴۰۴» هستیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

ابلاغ مصوبه تعیین میزان حق پرستاری و کمک هزینه پرداختی بهزیستی به مراکز غیردولتی

تعیین میزان کمک هزینه پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی بابت نگهداری معلولان و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید از سوی هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد.

تصویب نامه مصوب جلسه سوم مرداد ماه سال ۱۴۰۳ هیات وزیران درخصوص «تعیین میزان کمک هزینه پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیر دولتی بابت نگهداری معلولان و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید» طی نامه شماره ۷۱۴۹۷ در تاریخ ششم مردادماه ۱۴۰۳ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

براساس تصویبنامه هیات وزیران، هیات وزیران در جلسه سوم مردادماه سال جاری به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور (با همکاری انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی، آموزشی، حرفه‌آموزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور) و به استناد تبصره یک ماده هفت قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب سال ۱۳۹۶ تصویب کرد تا میزان کمک هزینه پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی (روزانه و شبانه روزی) بابت نگهداری و مراقبت و خدمات توانبخشی، آموزشی، حرفه آموزی، مراکز پشتیبانی شغلی، کارگاه‌های تولیدی حمایتی معلولان و حق پرستاری و مددکاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید از محل اعتبارات مصوب مربوط سازمان یادشده در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و سایر منابع مصوب مربوط با تائید سازمان برنامه و بودجه کشور، به شرح جدول پیوست که تائید شده به مهر دفتر هیات دولت است (جدول در ذیل این خبر قابل مشاهده است)، تعیین شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

فوت ۲۸۳ نفر بر اثر غرق‌شدگی در بهار امسال

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۸۳ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۱ درصد بیشتر شده است.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، در بهار امسال آمار فوتی‌های ناشی از غرق شدگی در دریا ۴۳.۲ درصد کاهش یافته و به ۲۱ نفر رسیده است ضمن آنکه همه این افراد در محل های ایمن سازی نشده جان خود را از دست داده‌اند و در محدوده‌های مجاز هیچ موردی از غرق شدگی در دریا نداشته‌ایم.

علاوه بر دریا، تعداد تلفات غرق شدگی در استخرهای شنا و کشاورزی نیز کاهش یافته و در این مدت ۵۵ نفر در استخرهای کشاورزی و ۲۲ نفر در استخرهای شنا جان خود را از دست داده‌اند که به ترتیب ۲۲.۵ و ۲۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

مصرف بی‌رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها به مقاومت دارویی منجر می‌شود

سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو، نسبت به مصرف بی‌رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها، هشدار داد و آن را یکی از مهمترین دلایل به وجود آمدن مقاومت دارویی، عنوان کرد.

نگرانی‌های مرتبط با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها خیلی زود پس از معرفی آنها به دنیای پزشکی در سال‌های ۱۹۴۰ میلادی ایجاد شد. آنتی بیوتیک‌ها از جمله رایج‌ترین داروهای مصرفی در جهان هستند. اگر چه این دسته از داروها، می‌توانند نجات بخش جان بسیاری از مردم جهان از بیماری‌های عفونی و ویروسی باشد اما استفاده بی‌رویه از آنها سبب بروز عوارض متعددی می‌شود که سالهاست جامعه پزشکی جهان را نگران کرده است.

آنتی‌بیوتیک‌ها زمانی در دهه‌های ۴۰ و ۱۹۵۰ میلادی جان میلیون‌ها انسان را نجات داده‌اند اما امروزه به دلیل مصرف بیش از حد آن، بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها در برابر باکتری‌هایی که زمانی کشته‌اند، دیگر مؤثر نیستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی ۱۰ و ۱۱ مرداد برگزار می‌شود

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی در روزهای ۱۰ و ۱۱ مردادماه به میزبانی مشهد مقدس خبر داد.

میکائیل باقری در گفت و گویی ضمن تشریح اهداف برگزاری این اجلاس افزود: این اجلاس به منظور ارزیابی، بررسی و آسیب‌شناسی عملکرد سالانه مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمینه گسترش و ترویج فرهنگ اقامه نماز و تبادل و اشتراک‌گذاری تجربیات و عملکرد موفق در حوزه اقامه نماز مدارس و همچنین تجلیل از فعالان این حوزه برگزار می‌شود.

باقری با اشاره به تفاوت‌های این اجلاس نسبت به اجلاس‌های گذشته تصریح کرد: پنجمین اجلاس نماز دانش‌آموزی با رویکرد متفاوتی نسبت به چهار اجلاس گذشته برگزار می‌شود؛ در این اجلاس اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، معاونان پرورشی و فرهنگی، همچنین مدیران ستاد اقامه نماز استان‌های سراسر کشور حضور دارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در بهار امسال/آغاز طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد

رئیس پلیس راه فراجا با تاکید بر مدیریت سفرهای تابستانی به‌ویژه در شهریور، گفت: در سه ماهه نخست امسال کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را شاهد بودیم که امیدواریم در تابستان نیز این روند ادامه داشته باشد.

سردار حسن مومنی در جلسه طرح ترافیکی اربعین حسینی (ع)سال ۱۴۰۳ و مدیریت سفرهای شهریورماه افزود: بیشترین آمار جانباختگان نسبت به کل سال در ماه شهریور اتفاق می افتد که برای ما نگران کننده است و امسال نیز شاهد تلاقی بازگشت زائران اربعین با مسافرت‌های فصلی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در طرح اربعین شاهد کاهش جانباختگان و تلفات حوادث رانندگی در استان‌های درگیر و هدف بودیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

آزادی ۴ زندانی جرایم غیرعمد با ابتکار عوامل «جوکر»

برنده گروه اول مجموعه نمایش‌خانگی «جوکر» در فصل جدید جایزه نقدی خود را صرف آزادی چهار زندانی جرایم غیرعمد کرد.

به گزارش ستاد دیه کشور، نصرالله رادش کمدین نام‌آشنای کشور در فصل دوم جوکر که خرداد امسال از طریق سرویس اینترنتی فیلیمو در رقابت با چهره‌هایی چون «مجید مظفری»، «نیما شعبان‌نژاد»، «سید جواد رضویان» و «محمدرضا علیمردانی» به عنوان نفر برتر به جایزه ۲ میلیارد ریالی دست یافت، مبلغ دریافتی خود را با حضور در محل ستاد مردمی دیه صرف آزادی چهار بدهکار مالی زندان‌های استان تهران کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

چین چگونه بازارهای رمزدارایی‌ها را مدیریت کرد؟

چین سختگیرانه‌ترین رویکرد و محدویت‌های قانونی را برای مدیریت رمزدارایی‌ها در بین اقتصادهای بزرگ جهان اتخاذ و در عمل همه خدمات انتشار و مبادله این نوع دارایی‌ها را ممنوع اعلام کرده است.

رمزارز (یا ارز رمزپایه) گونه‌ای پول دیجیتال است که در آن تولید واحد پول و تأیید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری کنترل می‌شود و معمولاً به صورت نامتمرکز (بدون وابستگی به یک مرجعیت مرکزی) کار می‌کند. با توجه به تعدد تعاریف و تغییرات در مصادیق رایج رمزارز این عبارت از نظر حقوقی دقت کافی ندارد.

در جایی دیگر، رمزارز به صورت «هرگونه ارزی که تنها به صورت دیجیتالی وجود دارد، معمولاً صادرکننده یا تنظیم کننده مرکزی ندارد اما از سامانه توزیع شده برای ذخیره تراکنش‌ها و مدیریت انتشار واحدهای جدید استفاده می‌کند و برای ممانعت از جعل و تراکنش‌های متقلبانه بر رمزنگاری تکیه دارد» تعریف شده‌است همچنین در واژه‌نامه آکسفورد ابتدا در سال ۲۰۱۴ رمزارز همان ارز دیجیتالی تعریف شده بود که در آن از فنون رمزنگاری برای قانونگذاری تولید واحدهای جدید ارز و تأیید انتقال وجوه استفاده می‌کند و مستقل از یک بانک مرکزی وجود دارد اما امروزه هر گونه سامانه پول الکترونیکی که برای خرید و فروش آنلاین استفاده می‌شود و نیازی به بانک مرکزی نداشته باشد را رمزارز تعریف می‌کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

دلیل اصلی آلودگی هوای تهران ذرات معلق با منشاء معدنی اطراف شهر است

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: دلیل اصلی آلودگی شهر تهران ذرات معلق با منشاء معدنی، ذرات گرد و غبار و کانون‌های اطراف شهر هستند.

داریوش گل علیزاده افزود: در روزهای اخیر هوای شهر تهران در شرایط مناسبی قرار نداشت و دلیل آن ذرات معلق با منشاء معدنی و ذرات گرد و غبار و کانون‌های اطراف شهر تهران است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های اصفهان، سیستان و بلوچستان، مرکزی و یزد نیز در شرایط مشابه قرار دارند، اظهار داشت: البته منشاء آلودگی در این شهرها قدری متفاوت است مثلا در شهر یزد اراضی تخریب شده پیرامون شهر و فعالیت صنعتی در این امر دخیل است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

فقط دانشجومعلمان سال آخر آموزگاری امکان تدریس دارند

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال فقط دانشجومعلمان سال آخر رشته آموزگاری (آموزش ابتدایی) می‌توانند برای تدریس به دانش‌آموزان به کلاس‌های درس بروند.

وزارت آموزش و پرورش مهرماه سال گذشته به دلیل تقاضای زیاد بازنشستگی معلمان با کمبود حدود ۳۵۰ هزار معلم مواجه و این موضوع باعث شد که کلاس‌های درس تا اعلام نتایج آزمون استخدامی حدود یک ماه از آغاز سال تحصیلی بدون معلم بماند.

وزارت آموزش و پرورش علاوه بر جذب نیرو از طریق ماده ۲۸ (آزمون استخدامی) دانشجومعلمان حتی ترم‌های ۴ و ۵ دانشگاه فرهنگیان را هم بکار گرفت تا کلاس‌های درس بدون معلم نباشد و البته در این میان برخی از دانشجو معلمان اعلام کردند که این موضوع با توجه به تحصیل آنها و نیاز به زمان برای مطالعه، مشکل آفرین می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌/جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط جنین

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha