چه مقاماتی در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب دیدار کردند؟

تهران- ایرنا- نخست وزیر عراق، رئیس جمهور تاجیکستان، نخست وزیر ارمنستان، رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حاشیه مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، جمعی از مقامات و شخصیت‌های کشورهای مختلف در پی برگزاری مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران، در سفر به تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و مراتب تبریک کشور خود را به رهبری و ملت ایران اعلام کردند.

دیدار سخنگوی انصارالله یمن با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ در دیدار کوتاهی با «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن، ضمن ابلاغ سلام و درود به آقای عبدالملک بدرالدین رهبر انصارالله، از ایستادگی مردم یمن و حمایت‌های آنان از مردم مظلوم غزه قدردانی کردند.

جمعی از مقامات و شخصیت‌های کشورهای مختلف در پی برگزاری مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران، در سفر به تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و مراتب تبریک کشور خود را به رهبری و ملت ایران اعلام کردند.

رهبر انقلاب در دیدار قائم‌ مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان:سیاست حزب‌الله از طوفان‌الاقصی کاملاً مدبرانه، عاقلانه و منطبق با مصلحت بوده است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه شنبه نهم مرداد ۱۴۰۳ در دیدار «حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم قاسم» قائم‌ مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان، سیاست حزب‌الله را از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی، سیاستی کاملا مدبرانه، عاقلانه و منطبق با مصلحت خواندند و تاکید کردند: ادامه مسیر هم باید در همین چارچوب باشد.

رهبر انقلاب هماهنگی موجود میان جریان‌های مختلف لبنان و حمایت آنها از مواضع و تصمیم‌های مقاومت را نشانه موفقیت حزب‌الله لبنان در فضای سیاسی این کشور دانستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به آقای نعیم قاسم گفتند: سلام من را به آقای سید حسن نصرالله برسانید و بگویید من همواره برای ایشان و همه فرماندهان و رزمندگان مقاومت لبنان دعا می‌کنم.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم قاسم گزارشی از آخرین تحولات لبنان و نبردها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی ارائه کرد.

رهبر انقلاب: مهمترین اولویت، عملیاتی شدن توافقات ایران و عراق است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز(سه‌شنبه) در دیدار «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و هیأت همراه، با اشاره به گزارش نخست وزیر عراق از آماده‌سازی‌های انجام گرفته برای برگزاری باشکوه و همراه با امنیت راهپیمایی اربعین حسینی گفتند: پذیرایی کریمانه مردم عراق از خیل عظیم زائران اربعین و همچنین اقدامات دولت و مسئولان عراق برای تأمین امنیت این مراسم بزرگ، کاری بسیار مهم و موجب شگفتی است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به تفاهمنامه‌ها و اسناد امضا شده میان ایران و عراق در دوره شهید رئیسی، بر لزوم پیگیری این پرونده‌ها و عملیاتی شدن آنها در دوره جدید تاکید کردند و افزودند: باید سرعت اجرای توافق‌ها در دو طرف، افزایش یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از اقدامات دولت آقای السودانی برای حل مشکل عراق از هماهنگی و همکاری موجود میان جریان‌های سیاسی عراق ابراز رضایت و بر لزوم استمرار این همکاری‌ها تاکید کردند.(متن کامل خبر را اینجا بخوانید.)

رهبر انقلاب: برای مقابله با مخالفان گسترش روابط ایران و تاجیکستان برنامه وجود داشته باشد

چه مقاماتی در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب دیدار کردند؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و هیأت همراه، سیاست و اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای هم‌زبان و دارای فرهنگ، تاریخ و دین مشترک دانستند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده همکاری صمیمانه با تاجیکستان در زمینه‌های مختلف است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تشکر از اقدامات رئیس جمهور تاجیکستان برای گسترش زبان فارسی اظهار امیدواری کردند: خط باستانی فارسی نیز در تاجیکستان ترویج شود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: گسترش روابط ایران و تاجیکستان مخالفینی دارد که باید برای مقابله با آنها، برنامه وجود داشته باشد.(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

ایستادگی ایران بر موضع خود؛ مسیر زنگزور به ضرر ارمنستان است

چه مقاماتی در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب دیدار کردند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و هیأت همراه، سیاست قطعی و ثابت جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با همسایگان به‌ویژه ارمنستان دانستند و تاکید کردند: ما جداً معتقد به توسعه روابط با ارمنستان هستیم و همکاری‌ها میان دو کشور بر اساس منافع تعریف شده و بدون در نظر گرفتن سیاست‌های دیگران، با قوت ادامه خواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از حضور پاشینیان در مراسم تحلیف آقای پزشکیان رئیس جمهور و همچنین مراسم تشییع شهید رئیسی، بر حفظ تمامیت ارضی ارمنستان تاکید کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران مسیر زنگزور را به ضرر ارمنستان می‌داند و همچنان بر این موضع خود ایستادگی دارد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به ارتباطات خوب مردم ایران با ارامنه کشور، خاطرنشان کردند: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی زیادی داشتند و من شخصاً تاکنون به منازل تعداد زیادی از ارامنه رفته‌ام.(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

رهبر انقلاب: امروز بلندترین پرچم اسلام در دستان مردم غزه است

چه مقاماتی در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب دیدار کردند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النَّخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، با تجلیل از ایستادگی و مقاومت کم‌نظیرمردم مظلوم غزه، تاکید کردند: امروز بلندترین پرچم اسلام در دست ملت فلسطین و مردم غزه است و به برکت این مقاومت زمینه ترویج بیش از پیش اسلام فراهم آمده است.

رهبر انقلاب اسلامی یک از دغدغه‌های همیشگی متفکرین اسلامی را چگونگی ترویج اسلام و ارائه یک الگو از جامعه اسلامی برشمردند و افزودند: گرایش روزافزون به اسلام در مقطع فعلی نشان دهنده عظمت ایستادگی ملت فلسطین و مردم غزه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: عامل اصلی عظمت و شکوه مقاومت، مردم غزه و ساکنان ساحل غربی هستند و امیدواریم ملت فلسطین و نیروهای مقاومت مشمول کمک و حمایت و بشارت‌های الهی باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha