برداشت خرما در منطقه سرباز  بلوچستان آغاز شد

زاهدان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان از برداشت خرما از سطح ۲ هزار و ۷۳۰ هکتار از نخلستان‌های بارور این شهرستان خبر داد.

احمد زراعتی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سه هزار و ۲۲۵ هکتار از باغات نخیلات سرباز پیش بینی کرد از سطح ۲ هزار و ۷۳۰ هکتار نخلستان‌های بارور شهرستان بیش از ۱۵ هزار تن خرما سالانه برداشت شود.
وی تصریح کرد: بیش‌از ۳۸ رقم خرما در نخلستان های شهرستان سرباز کشت و ارقام مضافتی، کلگی، ربی و آبو از معروف‌ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.
مدیر جهادکشاورزی سرباز گفت: این شهرستان دارای ۲ سردخانه با ظرفیت بیش‌از سه هزار تن بوده که نیاز است سردخانه های جدید در منطقه احداث تا شرایط توسعه کشت نخیلات، ارتقای تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید فراهم شود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.
هم اکنون در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha