۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85552896
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهردار: روزانه ۱۲۰ تن پسماند در آبادان تولید می‌شود

آبادان - ایرنا - شهردار آبادان گفت: روزانه ۱۲۰ تن پسماند در شهر آبادان تولید می‌شود که در برخی روزها این مقدار به ۱۷۰ تن می‌رسد.

یاسن کاوه‌پور سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وضعیت خدمات شهری در ۲ سال گذشته نسبت به سال‌های قبل بسیار بهتر و با کیفیت‌تر شده و هم اکنون شاهد انباشت زباله در سطح همه محلات شهر نیستیم و سعی بر این است تا شرایط مناسب‌تر هم شود.

وی با اشاره به سرقت یا آتش‌زدن مخازن زباله در برخی از مناطق شهری آبادان گفت: متاسفانه برخی‌ها با اهداف مشخص اقدام به سرقت یا آتش زدن مخازن زباله می‌کنند که از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده موارد را اطلاع رسانی کنند.

کاوه‌پور افزود: مدیران مناطق و مسئولان نواحی به کارگران گوشزد کنند در تخلیه زباله دقت بیشتری کنند تا شاهد شکستگی مخازن نباشیم.

شهردار آبادان با اشاره به اینکه روزانه ۱۲۰ تن پسماند در آبادان تولید می شود ادامه داد: در برخی روزها این مقدار به ۱۷۰ تن می‌رسد این در حالیست که سقف قرارداد ما با پیمانکار برای جمع‌آوری زباله در روز ۷۰ تن است.

کاوه‌پور عملیات جمع آوری زباله‌های شهری در آبادان را از ساعت ۲۳ اعلام کرد و گفت: متاسفانه برخی شهروندان ساعت بیرون گذاشتن زباله را رعایت نمی‌کنند و این مساله در برخی نقاط باعث انباشت زباله می‌شود.

وی با دعوت از انجمن‌های مردم نهاد برای مدیریت پسماند شهری در آبادان اظهار کرد: برای فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در تفکیک زباله‌ها از مبدا برنامه ریزی‌هایی لازم شده است.

کاوه‌پور برخورد و شناسایی کسانی که در سطح شهر اقدام به ریختن نخاله‌ می‌کنند را خواستار شد و گفت: در یک سال گذشته سه بار در سطح شهر نخاله‌برداری شده ولی متاسفانه باز هم شاهد انباشت نخاله در سطح شهر هستیم که مدیران مناطق برای مقابله با آن باید افراد خاطی را شناسایی و به مقامات قضایی معرفی کنند.

شهردار آبادان اظهار کرد: متاسفانه به رغم اسم بزرگ آبادان خیلی از موضوعات مانند دوربین ثبت تخلف رانندگی از گذشته در این شهر اجرا نشده است، به دنبال آن هستیم تا چند سامانه ثبت تخلفات و کنترل سرعت را در سطح شهر نصب کنیم.

وی گفت: در آبادان سازمان‌های بسیاری وجود دارد که باید در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در کنار شهرداری قرار گیرند و به وظایف خود نیز عمل کنند.

وی افزود: ۳۴۲ وظیفه بر عهده شهرداری است ضمن اینکه باید بودجه مناسبی به شهرداری تخصیص پیدا کند تا بتواند کارها و اقدامات لازم در جهت خدمات رسانی را به انجام برساند.

شهردار آبادان افزود: در آبادان یکی از معضلات، مراکز ضایعاتی است که بسیار بحث جدی است و با توجه به سرقت مبلمان شهری این مراکز به خوبی بررسی و مدیریت نمی‌شوند.

کاوه‌پور وجود خودروهای سد معبر در سطح شهر را یک معضل جدی عنوان و بیان کرد: وجود این خودروها به معضلی جدی تبدیل شده‌ و نیاز است در این زمینه دستور قضایی برای جمع آوری آنها صادر شود ضمن اینکه محلی برای آنها در نظر گرفته شده که تحت هیچ عنوان حاضر به جابجایی و انتقال به محل جدید نیستند.

رشد جمعیت سگ‌های بلاصاحب معضل جدی تبدیل شده است

وی در خصوص سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر گفت: برآورد ما وجود یکهزار و ۵۰۰ سگ ولگرد در سطح شهر بود ولی تاکنون بیش از ۲ هزار سگ را جمع‌آوری کردیم که رشد جمعیت آنها به معضل جدی تبدیل شده است.

شهردار آبادان ادامه داد: بارها برای علاقه‌مندان به نگهداری سگ‌ها فراخوان داده و مکانی را برای آنان در نظر گرفتیم ولی کسی در این راستا اعلام همکاری نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha