هزینه یک میلیاردی انتقال عضو با بالگرد را رایگان انجام می‌دهیم

تهران بزرگ - ایرنا - رییس اورژانس تهران هزینه انتقال عضو اهدا شده فرد متوفی با بالگرد را حدود یک میلیارد تومان تخمین زد و تاکید کرد که این کار را رایگان انجام می‌دهیم و به آن افتخار می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، محمداسماعیل توکلی روز سه‌شنبه گفت: برای انتقال عضو اهدا شده در سراسر کشور، اورژانس مراحل مختلفی را طی می‌کند به طور مثال ممکن است همکاران ما در اورژانس عضو اهدا شده را از بیمارستانی در استان فارس به فرودگاه بیاورند، برای همین منظور هواپیما در تهران برای دریافت استارت می‌زند و در فرودگاه شیراز فرود می‌آید.

وی ادامه داد: عضو اهدایی را در آنجا دریافت می‌کند و مجددا به تهران بر می‌گردد و در فرودگاه مهرآباد بالگرد اورژانس عضو را تحویل گرفته و اگر بیمارستان مربوطه دارای پد فرود باشد به آنجا منتقل می‌شود در غیر این صورت در نزدیکترین مکان به بیمارستان مبدا فرود آمده سپس عضو اهدایی توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شود.

رییس اورژانس تهران افزود: این مراحل برای اورژانس برای هر ماموریت حدودا یک میلیارد تومان هزینه دارد اما ما آن را رایگان انجام می‌دهیم و به این کار هم افتخار می‌کنیم.

توکلی با اشاره به اینکه چندین ماموریت با بالگرد در هفته انجام می شود، تصریح کرد: بعد از افتتاح پایگاه در استان تهران، الان رکورد ماموریت با بالگرد را در کشور داریم و ۲۲ سورت پرواز در کارنامه اورژانس تهران نیز مشاهده می‌شود.

وی همچنین حضور موتورلانس در خدمات‌رسانی به مردم تهران اشاره کرد و افزود: موتورلانس‌های اورژانس تهران مجهز به باکس برای انتقال اهدا عضو است که در سرعت بخشی کار همکاران ما بسیار حائز اهمیت است.

توکلی به تعداد بالگرد اورژانس در تهران اشاره کرد و گفت: در شهر تهران دو فروند بالگرد و یک فروند آمبولانس هوایی که بعد از ۱۰ سال راه‌اندازی شده است برای ماموریت‌های استان تهران استفاده می‌شوند.

رییس اورژانس تهران همچنین به کاهش زمان رسیدن اورژانس اشاره کرد و گفت: زمان رسیدن به محل حادثه در یک ماه اخیر با موتورلانس ۱۲ دقیقه و با آمبولانس ۱۶ دقیقه بوده است که در گذشته این زمان طولانی‌تر بود.

وی درباره تماس‌های زائد گفت: تماس‌های زائد متعددی در اورژانس اتفاق می‌افتد که متفاوت با مزاحمت است مثلا شخصی برای حیوان خانگی‌اش به اورژانس تماس می‌گیرد مثلا می‌گوید گربه من از روی کمد افتاده است. این موارد در مسیر خدمت رسانی ما خلل ایجاد می‌کند.

تمهیدات اورژانس تهران در مراسم تحلیف ریاست جمهوری

رییس اورژانس استان تهران درباره تمهیدات اورژانس در مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: از ساعت ۱۳ امروز سه‌شنبه نهم مرداد۱۴۰۳ تا پایان مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی و خیابان‌های اطراف مستقر هستند.

محمد اسماعیل توکلی افزود: کارشناسان اورژانس استان تهران با ۲ فروند بالگرد، ۳۵ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه موتورلانس و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موبایل کلینیک، خودروی ارتباطات سیار و خودروی پشتیبانی، ۱۳ دستگاه خودرو فرماهندهی عملیات و ۱۶ مرکز آمبولانس خصوصی در قالب ۱۲۲ نیروی عملیاتی، در صورت لزوم مسئولیت اقدامات فوریت‌های پزشکی در مراسم تحلیف و محل‌های اقامت سران کشورهای میهمان در این مراسم را برعهده دارند.

توکلی با تاکید بر آماده‌باش کامل بالگرد این سازمان یادآور شد: همه پایگاه‌های اورژانس استان تهران در اطراف مراسم در حالت آماده‌باش کامل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha