مرکز سلامت باروری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی راه اندازی شد

بجنورد- ایرنا- مرکز سلامت باروری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی امروز (سه شنبه) با حضور مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، این مرکز سلامت با هدف حفظ و ارتقای سلامت باروری زوجین راه‌اندازی شده و خدماتی همچون مشاوره‌های بلوغ و سلامت نوجوانان، قبل، حین و پس از ازدواج، پیش از بارداری، زایمان ایمن و سلامت نوزاد ارایه می دهد.

عضو هیات علمی گروه مامایی دانشکده پزشکی خراسان شمالی در آیین افتتاح اظهار کرد: مرکز سلامت باروری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در راستای تحقق دانشگاه نسل پنجم بهره برداری شد.

دکتر زهره عباسی افزود: اجرای سیاست های کلان کشور در حوزه فرزندآوری از اهداف اصلی راه اندازی مرکز سلامت باروری در دانشگاه علوم پزشکی استان است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی نیز با اشاره به راه‌اندازی رشته ارشد مامایی در این دانشگاه، گفت: ظرفیت تخصصی ایجاد شده فرصتی برای خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

دکتر علی اسماعیلی افزود: سال گذشته نیز رشته کارشناسی ارشد آموزش بهداشت و ارتقا سلامت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه اندازی شد.

خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است که این میانگین در کشور ۱.۸ درصد در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha