آتش‌سوزی در جاده قدیم کرج مهار شد+فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مهار آتش سوزی انبار مواد شیمیایی و غذایی در جاده قدیم کرج خبر داد و گفت: در این حادثه یک آتش‌نشان دچار مصدومیت شد.

سید جلال ملکی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا درباره حریق صبح سه‌شنبه در جاده قدیم کرج گفت: پس از ساعت‌ها تلاش، آتش نشانان دقایقی قبل موفق شدند آتش سوزی گسترده در این انبار سه هزار متری را مهار کنند.

سخنگوی آتش نشانی تهران افزود: در این حادثه کالاهای زیادی از جمله مواد غذایی در آتش سوخت و خسارات مالی سنگینی به وجود آمد اما با تدابیر و اقدامات به موقع آتش نشانان این حادثه مصدومیت نداشت و تنها یک آتش نشان در حین عملیات مهار دچار مصدومیت شد.

وی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است گفت: آتش نشانان از چند طرف وارد عملیات مهار شدند اما به دلیل وسعت محل حادثه این عملیات حدود چهار ساعت بطول انجامید.

سخنگوی آتش نشانی تهران تاکید کرد: موضوع ایمنی انبارهای کالا یکی از مطالبات جدی سازمان آنش نشانی و مدیریت شهری است که متاسفانه از سوی مالکان جدی گرفته نمی‌شود و هر چند وقت یکبار شاهد آتش سوزی گسترده در انبارهای کالا هستیم که این حوادث خسارات سنگین مالی دارد.

ملکی یادآور شد: از مالکان می‌خواهیم که موضوع ایمن سازی انبارها را جدی بگیرند تا شاهد چنین حوادث و تلفات سنگین مالی نباشیم.

به گزارش ایرنا، ساعت ۷:۱۶ امروز حادثه آتش سوزی یک انبار مواد شیمیایی و غذایی در جاده قدیم کرج به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و پس از حدود چهار ساعت آتش نشانان موفق به مهار این آتش سوزی به انبار سه هزار متری شدند.

این انبار در لیست اماکن پر خطر قرار دارد

همچنین مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خبر داد که پیشتر هم از از سوی این سازمان به مسوولان انبار در مورد ایمنی هشدار داده شده بود.

قدرت اله محمدی در حادثه آتش سوزی انبار مواد غذایی و مواد قابل اشتعال که صبح امروز در جاده مخصوص کرج در غرب تهران رخ داد از قرار داشتن این انبار در لیست اماکن پرخطر و دریافت اخطارهای پی در پی از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی خبر داد.

وی افزود: برغم چندین مرتبه اخطار به مسولان این انبار و قرار گرفتن موقعیت جغرافیایی این سوله بزرگ در مجاورت کارخانجات و انبارهای متعدد در اطراف انبار متاسفانه پیگیری و اقدامی برای ایمن سازی آن انجام نشده است.

محمدی تاکید کرد: این اماکن باید از ضریب ایمنی بالایی برخوردار باشند تا در صورت بروز حوادث احتمالی کمترین زیان مالی و جانی را دریافت کنند.

وی یادآور شد: در این حادثه بیش از ۱۵۰ آتش نشان و ۱۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین برای مهار آتش سوزی تلاش خود را به کار بستند و خوشبختانه با درایت آتش نشانان این آتش سوزی مهار و در مرحله لکه گیری است.

محمدی این را هم گفت که به دلیل حرارت زیاد و وجود محصولات قابل اشتعال آتش سوزی به سرعت گسترش پیدا کرد و این سوله با زیان مالی ۱۰۰ درصدی همراه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha