امام جمعه بیرجند: جامعه را از تبلیغات صحیح خودکفا کنیم

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: باید­­­­­­­­­­­­­ جامعه خودمان را در قدم اول و بعد جوامع بشری را از جهت تبلیغات صحیح خودکفا بار بیاوریم که افراد تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار اعضای مجمع و رابطان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با موضوع «رسالت تبلیغی در حمایت از فلسطین مظلوم و غزه قهرمان» افزود: لذا تبلیغات یک امر حیاتی است که هم‌ حیات معنوی و هم به موقع نیاز، حیات مادی دارد و ماموریت تبلیغ آنقدر زیاد است که اگر تبلیغ و تبیین نشود گویا هیچ کاری نشده است.

وی بیان کرد: پیاده شدن دین خدا و انواع برنامه‌های سازنده دین که خداوند متعال برای انسان خلق کرده، نیازمند تبلیغ، ابلاغ و تبیین است در غیر این صورت نمی‌توان برای کسی مسئولیتی قائل شد و انتظاری داشت.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: دشمن در محدوده واقعیات قرار ندارد و هر جا سوژه‌ای به دستش بیاید با انواع تهمت، دروغ و مکرها در قالب‌های مختلف و هنرهای متنوع کار خود را انجام می‌دهد تا جامعه را سرگردان نگه دارد.

وی گفت: وقتی دشمن جامعه‌ای را مردد کند زمینه پیشرفت دشمن هم فراهم می‌شود و به اذعان خودشان برای تسلط بر جامعه یا کشوری به دو موضوع اقلیت خائن و اکثریت نادان نیاز دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز از نظر ظاهری و لفظی در قالب یک احساس عمومی، مردم جهان از کلمه استعمار متنفر شده‌اند اما در عین حال خود استعمارگرها از همین واژه‌ها استفاده و در قالبی آن را به ذهن مردم تحمیل می‌کنند.

وی تاکید کرد: برای جوان، نوجوان، کم سواد و بی‌سواد، افراد کم بصیرت یا سایرین نوعی لغزشگاه است به گونه‌ای که در بدترین شرارت‌ها از نیروی جوان مسلمان ایرانی سوءاستفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: گروه‌هایی از جمله القاعده، طالبان و داعش که تحت هر عنوانی در شرایط مختلف راه‌اندازی می‌شود مسلمانان را انتخاب کرده و این گروه‌ها بدترین آفت برای جهان می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این شرایط گسترده تبلیغاتی دشمن در قالب‌ها و زبان‌های مختلف چه باید کرد؟ ادامه داد: اینها جزو اولویت‌های اول است و اگر تبلیغات آنچنان که باید صورت گیرد بسیاری از بارهای سنگین نظامی برداشته می‌شود چون وقتی افراد نمی‌توانند از جهت فکری، عقیدتی و اخلاقی از خود، جامعه و مکتب خود دفاع کنند باید نگاه سخت افزاری از نوع نظامی را تحمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: سطح تبلیغات و تبیین باید از لحاظ کمیت و کیفیت بالاتر برود چراکه کمتر عباداتی می‌تواند در حد انجام سطح تبلیغات موثر ارزش داشته باشد.

وی گفت: دشمن با انواع مکر و فریب حتی به صورت نمایشی با دلسوزی برای سرگرم کردن مردم به جوامع ورود می‌کند، اکنون ۱۰ ماه از تهاجم نابرابر علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه می‌گذرد اما ۷۶ سال است دشمنان این برنامه را دارند و دنیا پر از برنامه‌های استکبار است.

امام جمعه بیرجند: تبلیغات صحیح جامعه را مصون نگه می‌دارد

امام جمعه بیرجند افزود: آمریکا، اسرائیل، استکبار حتی سازمان ملل، شورای امنیت، دادگاه لاهه همه سر و ته یک کرباس هستند که به صورت شکلک برای مردم سرگرمی ایجاد می‌کنند؛ نتانیاهو کثیف تنها این کار را نمی‌کند بلکه همه با هم شریک هستند.

وی بیان کرد: دشمنان از همه برنامه‌ها و تجربه‌ها استفاده می‌کنند تا روی افکار عمومی پرده بکشند، دادگاه لاهه هر روز بدتر می‌شود در حالیکه می‌گویند طرفین خویشتن داری کنند! این بزرگترین خطری است که برای جهان بشریت پیش آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: از آنچه اروپایی‌ها در آمریکا، شرق دور و غرب آسیا انجام دادند تا ۷۶ سال اقدام صهیونیست‌ها در فلسطین و ۱۰ ماه غزه، هیچ جایی از قانونی که سالم بماند در این جریان نگذاشته‌اند؛ از کشتن بیماران، کودکان، زنان، منفجر کردن بیمارستان‌ها، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، کمک‌های سازمان ملل، هر نوع خلاف قانونی که تصور کنید در دنیا انجام داده‌اند.

وی گفت: می‌خواهند همه ملت‌ها را زیر بار استعمار قرار دهند و هر وقت تفکر لیبرال دموکراسی مسلط شود به معنای پایان تاریخ است یعنی در این استبداد و خشونت‌ها برای هیچ کسی استثنا قائل نیستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان چه خواب‌هایی که برای بشر دیده‌اند، تصریح کرد: تلخی‌های این قضیه بیش از چیزی است که به قلم و بیان بیاید اما به هر حال گذر زمان چنان رسوایشان کرده که اگر ما به صورت اصولی در انجام تبلیغات صحیح عمل کنیم گذر زمان آنها را به نابودی خواهد کشید. ‌

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که بعد از نظام جمهوری اسلامی بیداری جهانی حاصل می‌شود گفت: اکنون بیداری جهانی حاصل شده است منتها درست عمل کردن مهم است، یک زوایه در زمینه تبلیغات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که هنوز کامل تحقق پیدا نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: کشورهای مختلف روی یک مطلب تمرکز کرده و به زبان‌های مختلف مطلبی را القا می‌کنند لذا هر آدمی ممکن است مطالب را باور کند بس که فنی کار می‌کنند؛ مکر، حیله، دروغ و فریب کار دشمن است اما شما باید با هم هماهنگ شوید.

وی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای همه تبلیغات با راهکارها و اولویت‌های آن باید مثل ستاد کل نیروهای مسلح چنین نقشی را پیاده کند که بر اساس اولویت و محتواها بتواند به صورت هماهنگ مطلب را به همه مخاطبان برساند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی بر فنی و هنری کردن تبلیغات تاکید کرد و افزود: شیوه تبلیغات دشمن از آن سوی مرزها روی فرزندان ما تاثیر می‌گذارد اما شیوه تبلیغاتی ما به دلیل فنی عمل نکردن به آن، فرزندانمان را از خانه بیرون می‌کند و نتوانسته‌ایم آنطور که باید تاثیرگذار باشیم.

وی گفت: در حوزه تبلیغات بحث هدایت انسان‌ها، احقاق حق و ابطال باطل مطرح است، چرا که اگر یک انسان هدایت شود ارزش آن بیشتر است از همه آنچه آفتاب بر آن می‌تابد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز بحث تنها کشور ایران نیست بلکه بشر به این غول بیابانی‌ها گرفتار شده و از برکات انقلاب است که بعد از فروپاشی شوروی توانست این غرب را زمین گیر کند در غیر این صورت سلطه آنها بر تمام جهان انجام شده بود.

وی ادامه داد: همانطور که امام راحل فرمودند ایجاد حکومت اسلامی توانست غرب را با همه قدرت‌های نظامی، تبلیغاتی و اقتصادی زمین گیر کند و این فرصت امروز در دست شما است.

امام جمعه بیرجند گفت: دنیا در آستانه یک بیداری جهانی است اما شرط آن تبلیغ و تبیین از نظر کمیت، کیفیت، هنرمند بودن، محتوا و اولویت‌های صحیح است لذا باید طرح‌های موثر ارائه دهید.

این نشست به مناسبت دوازدهم مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha