۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85553825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضریب مالکیت خودروی شخصی در قزوین به ۱.۱ رسید

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبر: 85553825
ضریب مالکیت خودروی شخصی در قزوین به ۱.۱ رسید

قزوین - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ضریب مالکیت خودروهای شخصی بر اساس مطالعات جامع سال ۹۲ حدود ۸۲ دهم درصد بود که اکنون با افزایش چشمگیری به ۱.۱ درصد رسیده است.

اسماعیل عرشیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حجم خودروهای شخصی در قزوین نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است و درحالی که سالانه یک میلیون خودرو در کشور تولید می شود، نرخ ضریب مالکیت خودرو در قزوین ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اولویت تردد و ترافیک در شهر قزوین با خودروهای عمومی است، اظهار کرد: مراکز هسته شهر قزوین ظرفیت و کشش این حجم از خودروهای شخصی را ندارد و همواره تلاش کردیم اگر اختصاصی در مسیرها صورت می‌گیرد، اولویت با خودروهای عمومی باشد.

عرشیان تاکید کرد: خیابان امام (ره) در مرکز شهر قزوین به عنوان معبر شرقی و غربی شهر محسوب می‌شود و در مطالعات جامع ترافیک با هدف اولویت حمل و نقل عمومی یک خط ویژه برای اتوبوس درون آن قرار دادیم که بتوانیم به مردم خدمات رسانی بهتری داشته باشیم.

این مسوول ادامه داد: برابر مصوبه شورای ترافیک استان قزوین در حال حاضر به دنبال عرض یابی و امکان سنجی ترافیک هسته مرکزی شهر هستیم و باید همانند کلان شهرها به دنبال محدودیت ترافیکی باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در علم حمل و نقل همواره برای هسته مرکزی شهر مدل‌های غیر شخصی پیش بینی شده و برای خودروهای شخصی تنها سیاست ترافیک افزایش پارکینگ‌های عمومی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha