۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85553970
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۱ درصد مطالبات گندم‌کاران ایلام پرداخت شده است

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۲
کد خبر: 85553970
۷۱ درصد مطالبات گندم‌کاران ایلام پرداخت شده است

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام با بیان اینکه ۷۱ درصد کل مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است، گفت: رایزنی و پیگیری برای واریز باقیمانده مطالبات به حق کشاورزان ادامه دارد.

"حشمت اله عزیزان" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کل مطالبات گندمکاران استان ۶۱ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال بوده که از این رقم تاکنون ۴۳ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال آن به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: هم اکنون میزان پرداخت مطالبات کشاورزان استان ۱۷ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال است که پیگیری برای واریز این مبلغ به حساب گندمکاران ادامه دارد.

عزیزان یادآور شد: در سال زراعی جاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مسئول خرید و تحویل گندم از کشاورزان و ثبت اطلاعات آن‌ها در سامانه سیفا و ارسال این اطلاعات به بانک عامل کشاورزی است و نقشی در پرداخت بهای گندم به کشاورزان ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت دولت، سازمان‌های ملی هدفمندی یارانه‌ها و برنامه و بودجه متولی تأمین بهای گندم به بانک عامل کشاورزی برای پرداخت به حساب کشاورزان هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام هم گفت: تاکنون ۳۴۹ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است و این روند تا اواخر مردادماه ادامه خواهد داشت.

اصغر باباخانی ادامه داد: از این میزان گندم خریداری شده، فایل ۳۴۸ هزار تن در سامانه سیفا بارگذری و به بانک عامل کشاورزی ارسال شده است.

وی تاکید کرد: ایلام یکی از استان‌های پیشرو در ثبت فهرست‌بهای خرید گندم در سامانه سیفا و ارسال به بانک و دریافت بهای گندم به شمار می رود.

باباخانی با بیان اینکه شرکت غله وخدمات بازرگانی متولی پرداخت بهای گندم نیست، یادآور شد: پیگیری روزانه برای پرداخت بهای گندم کشاورزان از تهران ادامه دارد و تسریع در پرداخت بهای گندم کشارزان نیازمند پیگیری بیشتر مسئولان ارشد استان است.

به گزارش ایرنا، عدم پرداخت کامل و به موقع بهای گندم موجب نگرانی و گلایه‌مندی کشاورزان استان ایلام شده است.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی دیم و آبی است.

در سال زراعی جاری ۶۵ هزار هکتار از اراضی آبی و ۹۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان به زیر کشت گندم معمولی و دورم رفته است.

تقویم سال زراعی و سال آبی از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha