پکن: ژاپن از تبانی علیه چین دست بردارد

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵
کد خبر: 85553984
پکن: ژاپن از تبانی علیه چین دست بردارد

تهران- ایرنا- مدیرکل آسیای وزارت امور خارجه چین از ژاپن خواست که از تبانی با برخی کشورها برای ایجاد تقابل در «محافل کوچک» علیه پکن دست بردارد و با چین همکاری کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، لیو جین سونگ در دیدار با آکیرا یوکوچی سفیر ژاپن در پکن، اظهار داشت: ما از توکیو می‌خواهیم که درک عینی و منطقی از چین ایجاد کند و از اظهارات غیرمسئولانه درباره امور داخلی چین دست بردارد.

آمریکا و ژاپن در نشست دوجانبه امنیتی در توکیو، در مورد آنچه که آنها رفتار تحریک آمیز پکن در دریای جنوبی و شرقی چین، تمرینات نظامی مشترک این کشور با روسیه و گسترش سریع زرادخانه هسته‌ای چین نامیدند، اظهار نگرانی و نارضایتی داشتند و به صورت مشترک پکن را بزرگترین چالش راهبردی پیش‌روی منطقه نامیدند.

لیو در واکنش به این اظهارات تاکید کرد: حملات بدنام کننده ژاپن به چین در تضاد با بیانیه این کشور مبنی بر ارتقای روابط راهبردی و دوجانبه سودمند دوجانبه است.

سفیر ژاپن هم در این دیدار دو جانبه تاکید کرد: موضع توکیو نسبت به تایوان مطابق با بیانیه مشترک ژاپن و چین در سال ۱۹۷۲ تغییری نکرده است و ما مایل به گسترش روابط راهبردی و دوجانبه سودمند هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha