۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85554141
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یمن به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

تهران - ایرنا - رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سبا»، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، اعلام سه روز عزای عمومی در یمن کرد و گفت که در این مدت پرچم یمن نیمه برافراشته خواهد شد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه خود شهادت اسماعیل هنیه را ضایعه بزرگی برای ملت فلسطین و امت اسلامی دانست.

المشاط افزود: ما جنایت ترور اسماعیل هنیه توسط رژیم اسرائیل را که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) در همه سطوح متحمل شکست شده و در این شکست مفتضحانه خود دست و پا می زند، محکوم می کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد: دشمن صهیونیستی و آمریکا باید مسئولیت گسترش میدان جنگ و رویارویی و موج ترور فرماندهان مقاومت را بر عهده بگیرند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعاتی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این ترور بزدلانه، دولت ها، سران و مقامات، گروه های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان آن را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha