۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبر: 85554233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار سمنانی در صف پیاده‌روی اربعین حسینی

۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبر: 85554233
هشت هزار سمنانی در صف پیاده‌روی اربعین حسینی

سمنان - ایرنا - مدیر حج و زیارت سمنان با اشاره به امکان آغاز مسافرت به عراق از شانزدهم مرداد ۱۴۰۳، گفت: هشت‌هزار و ۳۲۰ نفر تاکنون از این استان در سامانه مدیریت اربعین حسینی(ع) (سماح) برای تشرف به کربلای معلی نام‌نویسی کردند.

قدرت الله چتری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) افزود: برای آیین اربعین سال گذشته ۳۴ هزار و ۱۱ نفر از استان سمنان سمنان در سامانه مدیریت اربعین حسینی(ع) (سماح) برای تشرف به کربلای معلی نام‌نویسی کرده بودند و پیش‌بینی می‌شود شمار ثبت‌نام‌کنندگان امسال نیز تا روز اربعین افزایش یابد.

وی ادامه داد: ۲۲ دفتر حج و زیارت در این استان آماده نام‌نویسی رایگان زائران در سامانه مدیریت اربعین حسینی(ع) (سماح) برای تشرف به کربلای معلی است.

به گفته وی، خدمات اربعینی از جمله ارز زیارتی، بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس و یا وام‌های زیارتی فقط به زائران ثبت‌نام کننده در سامانه سماح پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از هشتم مرداد تا سوم شهریور ۱۴۰۳ فروش ارز زیارتی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) با نرخ مرکز مبادله در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، و گرمسار و ۲۴ باجه پست بانک روستایی در شهرستان‌های تابعه به تمام زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیر حج و زیارت سمنان بیان کرد: افراد متقاضی شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی از طریق رایانه‌های شخصی نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح کنند تا از خدمات لازم بهره‌مند شوند.

چتری، خروج زائران از مرز به قصد شرکت در اربعین حسینی(ع) را مشروط به داشتن گذرنامه معتبر دانست و افزود: آن دسته از متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند، باید از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام‌ کنند.

هشت هزار سمنانی در صف پیاده‌روی اربعین حسینی

مدیر حج و زیارت سمنان با بیان اینکه گذرنامه زائران اربعین حسینی هنگام خروج از مرز ایران باید دست کم ۶ ماه اعتبار داشته باشد، گفت: افراد برای تمدید یا صدور گذرنامه باید به مراکز پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زائران اربعین حسینی از شانزدهم مرداد ۱۴۰۳ مصادف با یکم ماه صفر می‌توانند مسافرت خود را به عراق برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی آغاز کنند و طبق پیش‌بینی‌ها ارایه خدمات از سوی موکب‌ها تا یک هفته بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha