نورافشان دارنده ۳۲ مدال پارالمپیک و جهانی دعوت حق را لبیک گفت

شیراز -ایرنا- مختار نورافشان دارنده ۳۲ مدال پارالمپیک ،‌ جهانی ،آسیایی  و بین المللی  که با ۷۰ درصد جانبازی با ویلچر سال ها برای کشورمان افتخار کسب کرد و بارها پرچم  ایران را به اهتزاز در آورده بود، دعوت حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این جانباز سرافراز روز چهارشنبه پس از سال ها دست و پنجه نرم کردن با انواع بیماری ها که در دفاع از کشورمان گریبان او را گرفته بود،‌ ردای شهادت را به تن کرد و جامعه ورزش فارس را به سوگ نشاند.

تداوم امید را در ورزش یافتم ٰ‌،‌ ۱۳ سالگی در جبهه

قهرمان پارالمپیک ها که متولد ۱۳۴۶ در شهر ستان گناوه است سالها بود که در شیراز اقامت داشت،‌ نورافشان پنجم مهرماه ۱۳۹۹ در مصاحبه مفصل با خبر نگار ایرنا در شیراز گفته بود:‌ با وجود اینکه در جنگ تحمیلی قطع نخاع شدم اما زندگی با ورزش کردن ادامه دارد و هیچ گاه ناامید نشدم.

او گفت:‌ در حالی که ۱۳ سال داشتم برای دفاع از خاک میهن راهی جبهه های جنگ شدم و در سال ۶۱ در عملیات محرم در جنوب کشور و در منطقه کوشک و دشت عباس از قسمت نخاع مجروح و جانباز ۷۰ در صد شدم.

جانباز پر افتخارپارالمپیکی  در شیراز دعوت حق را لبیک گفت
شهید نورفشان در جبهه , نفر اول از سمت چپ

نورافشان تاکید کرد :‌ از خود گذشتگی رزمندگان اسلام در تاریخ ثبت شد و حتی حقوقی هم که می گرفتیم به صندوق واریز می کردیم و امیدوارم جوانان امروزی از این درس طی هشت سال جنگ عبرت بگیرند.

رکوردهایم در دو و میدانی دست نخورده است

وی گفت : پیش از اینکه به جبهه بروم در رشته فوتبال و پینگ پنگ فعالیت داشتم اما پس از اینکه ویلچر نشین شدم بهترین راهکار این بود که به ورزش ادامه دهم و در رشته دو و میدانی و در پرتاب ها کار را زیر نظر کاظم ادریسی مربی دو و میدانی دنبال کردم و رکوردهایی بدست آوردم که هنوز هم کسی نتوانسته است آن ها را بشکند.

۳۲ مدال جهانی و پارالمپیک

وی با اظهار اینکه در اولین حضور در پارالمپیک ۱۹۸۸سئول کره جنوبی در پرتاب دیسک مدال طلا گرفتم، افزود : این مدال برایم بسیار ارزشنمد بود و پس از آن هم در چهار دوره رقابت های پارالمپیک سه نشان طلا ، ۲ نقره و یک برنز دیگر و جمعا هفت مدال گرفتم و در مسابقات جهانی هم ۲۵ مدال برای کشورم به ارمغان آوردم.

افتخارهای ورزشی و ماندگار شهید نور افشان

نورافشان در کارنامه ورزشی خود ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز در پرتاب دیسک، ۲مدال طلای پرتاب نیزه و یک مدال طلا و ۲ مدال نقرۀ پرتاب وزنه از پنج دوره حضور در مسابقات پارالمپیک ازسال ۱۹۸۸ سئول تا ۲۰۰۴ آتن دارد.

همچنین در ۹ دوره مسابقات جهان از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۲ نیز هفت مدال طلا، یک نقره و یک برنز در پرتاب دیسک، ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز ، در پرتاب وزنه هم پنج مدال نقره و دو مدال برنز کسب کرده است ضمن اینکه در پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول و مسابقات قهرمانی جهان در آلمان رکورد پرتاب دیسک دنیا را ترقی داد و در مسابقات جهانی مجروحین جنگی در نیوکاسل انگلستان در رشتۀ شنا نیز برندۀ مدال نقره شده است .

به گزارش ایرنا، شهید نورافشان در سال ۶۱ در عملیات محرم در جنوب کشور و در منطقه کوشک و دشت عباس از قسمت نخاع مجروح و به درجه ۷۰ در صد جانبازی نایل شد و امروز چهارشنبه دهم مرداد ماه به همرزمان شهیدش پیوست.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) شهادت این رزمنده پر افتخار را تسلیت می گوید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha