۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۸
کد خبر: 85554300
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

۱۰ مدرسه در تربت‌حیدریه فرسودگی بالا دارد

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۸
کد خبر: 85554300
۱۰ مدرسه در تربت‌حیدریه فرسودگی بالا دارد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه گفت: ۱۰ مدرسه از مجموع ۲۸۵ مدرسه در این شهرستان، فرسودگی بالا داشته و نیازمند بازسازی و تخریب است.

به گزارش ایرنا، حجت صالحی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه افزود: با توجه به اینکه عمر این مدارس دستکم ۴۰ تا ۵۰ سال است، لذا نیازمند تخریب و بازسازی بوده و توجه ویژه مسوولان بالادستی و همت همیشگی افراد نیکوکار را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با حمایت افراد نیکوکار، مشکل فضای آموزشی در نقاط روستایی وجود ندارد، گفت: بخش مرکزی شهر هنوز با مشکل فضای آموزشی مواجه و حتی برخی مدارس به صورت دو شیفته اداره می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه در ادامه با اشاره به فرصت یکساله داده شده به دانشگاه فرهنگیان برای تامین فضای آموزشی خود، افزود: سال ۱۳۹۸ واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان در این شهر دایر و در آن سال مسوولان تصمیم گرفتند، برای تامین فضای آموزشی این دانشگاه چرخشی بین چند مدرسه عمل کنند، بر این اساس هنرستان «ابتکار» شهرک ولیعصر تخلیه و به واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد مدرسه «شاهد شریف» واقع در پشت پمپ گاز شهرک ولیعصر تخلیه و در اختیار هنرستان ابتکار قرار گرفت و دانش‌آموزان آن در مدرسه سایت مسکن مهر مستقر شدند که البته در آن سال تراکم جمعیت آنقدر زیاد نبود که مشکلی ایجاد کند.

صالحی گفت: از آنجا که مدرسه موجود در مسکن مهر اکنون نمی‌تواند پاسخگوی هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز آنجا باشد، لذا یک مدرسه راهنمایی را در شهرک ولیعصر تخلیه و در مدرسه دیگری به صورت دوشیفته ادغام کردیم، این اقدام تنها برای سال تحصیلی جاری است و سال آینده باید دانشگاه فرهنگیان هنرستان ابتکار را تخلیه و به آموزش و پرورش تحویل بدهد.

به گزارش ایرنا، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه مصوب شد، شهرداری برای آن بخش از مدارسی که در مناطق کمتر برخوردار قرار دارند، سرویس رایگان برای انجام برنامه‌های آموزشی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اختصاص دهد.

اکنون شمار دانش‌آموزان شهرستان تربت‌حیدریه ۴۸ هزار نفر است که در ۲۸۵ مدرسه و هزار و ۳۵۲ کلاس و با کمک ۲ هزار و ۳۶۸ نفر معلم تحصیل می‌کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha