۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85554329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشریح نحوه توزیع انواع شیرخشک در البرز

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85554329
تشریح نحوه توزیع انواع شیرخشک در البرز

کرج - ایرنا- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ، نحوه توزیع انواع شیرخشک در داروخانه ها و مراکز بهداشتی درمانی این استان را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، دکتر "مریم دایی" روز چهارشنبه با تاکید بر تغذیه نوزاد با شیر مادر گفت: برای تامین نیازهای داخلی توزیع انواع شیرخک در کشور طبقه بندی شده است .

وی ادامه داد: براین اساس شیرخشک های معمولی مشمول یارانه بوده و توزیع آنها در سطح داروخانه ها با ارائه ی کد ملی هر شیرخوار زیر ۲ سال امکانپذیراست؛ دریافت تعداد مشخصی از این شیرخشک به صورت یارانه ای است و بیشتر از آن با قیمت آزاد محاسبه می شود.

دایی گفت: توزیع شیرخشک های رژیمی (تخصصی) مشمول یارانه در سطح داروخانه ها با ارائه ی کد ملی هر شیرخوار زیر ۲ سال با نسخه پزشک به تعداد مشخص مکانپذیر است.

معاون غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: شیرخشک های رگولار مشمول یاران در سطح برخی از داروخانه های استان البرز با ارائه ی کد ملی و کالابرگ هر شیرخوار امکان دریافت تعداد مشخصی از شیرخشک وجود دارد. تحویل کالابرگ بر اساس ضرورت پزشکی توسط خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی، درمانی صورت می پذیرد.

وی بیان کرد: شیرخشک های رژیمی متابولیک که توسط پزشک متخصص معرفی شده در سامانه، به صورت برخط تجویز شده با نظارت دقیق سازمان غذا و دارو به صورت پستی درب منزل بیمار ارسال می‌شود و یا در داروخانه منتخب استان به مصرف کنندگان تحویل می‌شود.

معاون غذا و دارو تاکید کرد: نظارت بر توزیع شیرخشک در استان البرز با صورت مستمر دنبال می شود و موجودی انواع شیرخشک در انبار شرکت های پخش و داروخانه های سطح استان به صورت مستمر مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرد ؛ کمبودها به سازمان غذا و دارو کشور اعلام شده تا اقدامات لازم به منظور تأمین و توزیع انجام شود.

وی ادامه داد : البرزنشینان می توانند از طریق شماره تماس ۰۲۶۳۶۱۵۵۲۵۷ یا سامانه ۱۹۰ گزارش ها، شکایات ، راهنمایی و سوالات خود را با مدیریت نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل در معاونت غذا و دارو مطرح کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha