وصیت عجیب یک روحانی شهید+ فیلم

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱
کد خبر: 85554413
وصیت عجیب یک روحانی شهید+ فیلم

تهران- ایرنا- حجت‌الاسلام «مصطفی ردانی‌پور» یکی از هزاران شهید عارفی بود که اگرچه همچنان مفقود است ولی وصیت کرده بود پیکرش را در محلی دفن کنند که پدران و مادران شهدا هنگام زیارت قبور فرزندانشان از روی قبر او عبور کنند تا شاید خدا از تقصیراتش بگذرد. 

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، امروز ۱۵ مرداد مصادف با سالروز شهادت حجت‌الاسلام مصطفی ردانی‌پور در عملیات والفجر ۲ در سال ۱۳۶۲ است. وی سال ۱۳۳۷ در اصفهان دیده به جهان گشود. با مشورت یکی از روحانیون محل سکونتش، به تحصیل علوم دینی در حوزه‌ علمیه اصفهان پرداخت. ردانی‌پور با اصرار مادر و درخواست خود به خواستگاری یک خانم سادات که همسر شهید بود، رفت و برای جشن ازدواجش برای امام رضا (ع) و حضرت زهرا (س) کارت دعوت برد و داخل ضریح آنها انداخت.

وی با شروع جنگ تحمیلی به همراه عده‌ای از همرزمان خود عازم جبهه‌های جنوب شد و در حالی که سلاح بر دوش داشت، با برگزاری مستمر جلسات دعا و مجالس وعظ و ارشاد به تبلیغ و تقویت روحی رزمندگان و افزایش سطح آگاهی و رشد معنوی آنان همت گمارد. در حقیقت می‌توان او را یکی از منادیان به حق در جبهه‌ها نامید.

سردار حجت‌الاسلام ردانی‌پور در عملیات شکست حصر آبادان و طریق‌القدس که در جریان آن مناطق وسیعی از سرزمین اسلامی از چنگال اشغالگران بعثی رهایی یافت، با عنوان فرماندهی گردان فعالانه انجام وظیفه کرد و در هر دو عملیات مجروح شد اما پس از مداوای اولیه، بلافاصله درحالی که هنوز بهبودی کامل نیافته بود به جبهه بازگشت.

یک طلبه همیشه باید عمامه اش بر سرش باشد

ردانی پور با هر طلبه‌ای که به خط می‌آمد، چندساعتی خلوت می‌کرد و به او درس شهادت و زندگی می‌داد و سه اصل را برای طلبه لازم می‌دانست؛ اول مطالعه، دوم در دسته، خط‌شکن باشد و سوم همیشه عمامه‌اش بر سرش باشد. یک روز که برای سرکشی به خط رفته بود طلبه جوانی به او گفت «بچه‌ها نق می‌زنند که سفیدی عمامه، استتار ستون را به هم می‌زند» ردانی‌پور گفت «یک گونی بکِش روی عمامه‌ات، اما وقتی به دشمن رسیدی آن را بردار بعثی‌ها عمامه تو را که ببینند فرار می‌کنند».

اوج رشادت این روحانی در عملیات چذابه بود که همه درمانده، دفاع سخت شده بود و دشمن هجوم سنگینی را به نیروهای خودی در تنگه چذابه وارد کرده بود و با قدرت و تسلط بر منطقه می‌خواست بستان را بگیرد. ردانی‌پور با تکیه بر ایمان و شجاعت تمام و در نظر گرفتن فرمان امام خمینی (ره) که فرمودند «بستان به هر صورت ممکن باید حفظ شود»، مقتدرانه ایستاد و با دو گردان، تپه‌های منطقه را باز پس گرفت.

در جریان عملیات فتح‌المبین در فروردین‌ماه سال ۱۳۶۱، برادر کوچک‌تر ردانی پور به درجه رفیع شهادت رسید و وی به‌شدت مجروح و در اثر همین جراحت یک دستش معلول شد.

پدران و مادران شهدا از روی قبر من عبور کنند
شهید حجت‌الاسلام مصطفی ردانی‌پور

روحیات شهید ردانی‌پور امام زمانی (ع) بود/ شهادت ۲۷ طلبه غواص

یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا درباره سردار ردانی‌پور گفت: وی از شخصیت های تاثیرگذار بر روی من بود. ردانی پور همان روزهایی که سپاه اصفهان را تشکیل دادیم، آمد و جزو بنیان‌گذاران تیپ امام حسین (ع) بود و بعد از مدتی فرمانده شد. وی طلبه‌ای بود که در مدرسه حقانی درس‌خوانده بود و روحیات وی امام زمانی(عج) بود.

وی افزود: ما طی دو سه ماه اول جنگ در جنوب و در دارخوین یک کانال آب در روستای محمدیه خشک شده بود که آن را درست کردیم به نام خط شیر. کسی از شب تا صبح نمی‌خوابید و همه در خط مشغول نماز و قرآن خواندن بودند. شهید ردانی‌پور تاثیر معنوی بسیار زیادی روی مردم داشت. وی بسیار اثرگذار و شجاعت وی مثال‌زدنی بود.

رحیم صفوی ادامه داد: در کربلای ۴ فقط از استان هرمزگان ۲۷ طلبه آمدند، از این ۲۷ نفر ۲۰ نفر که غواص بودند، به شهادت رسیدند. در جمع‌بندی این بخش باید بگویم در پیروزی‌های انقلاب اسلامی در راس همه حضرت امام (ره) به‌عنوان یک مرجع عالی‌قدر قرار داشتند چه کسی باور می‌کرد که امام نه در برابر صدام بلکه در برابر آمریکا، غرب و شرق جنگ را مدیریت و رهبری کند و به پیروزی برساند.

این فرمانده دلیر و توانمند سپاه، سرانجام در قامت رزمنده ساده تک تیرانداز، تمام وجودش را نثار راه حق کرد تا همان‌گونه که از خدا خواسته بود حتی پیکرش نیز گمنام در این دنیای فانی باقی بماند و در این عالم ملک که بسیاری در پی نام و نشان‌اند، او حتی به قبری هم دل نبست و نام و نشان در بی‌نشانی گرفت. بخشی از مکالمه این سردار شهید را اینجا ببینید.

پدران و مادران شهدا از روی قبر من عبور کنند
شهید ردانی و مادرش

شهید ردانی‌پور می‌گفت: اگر شهید شدم پیکرم را جلوی در گلستان شهدای اصفهان دفن کنید. دلم می‌خواهد وقتی پدر و مادرها می‌آیند زیارت بچه‌هایشان پاهایشان را روی قبر من بگذارند. شاید خدا از سر تقصیرات من هم بگذرد ولی پیکر پاکش هیچ‌گاه پیدا نشد و برای او سنگ یادبودی در گلستان شهدای اصفهان، قطعه کربلای ۵، در کنار سردار شهید حاج حسین خرازی گذاشته شده است.

عصمت عباس مجیدی مادر شهیدان رسول و مصطفی ردانی‌پور سردار مفقودالاثر در ۲۵ تیر سال ۹۷ در سن ۹۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و پس از تحمل ۳۵ سال چشم انتظاری به فرزند شهیدش پیوست. گفته شده این مادر شهید در دیدار با رهبر معظم انقلاب از ایشان درخواست کرد «وقتی از دنیا رفتم، پیکرم را در قبر آقا مصطفی دفن کنید.»

پدران و مادران شهدا از روی قبر من عبور کنند

کتاب‌ها

کتاب مصطفای خدا که توسط گروه نویسندگان انتشارات شهید ابراهیم هادی نوشته شده درباره زندگی‌ و خاطرات سردار سرلشکر شهید ردانی‌پور است.

مستند فرماندهان شهید مصطفی ردانی پور را اینجا ببینید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha