بیش از ۶ هزار مددجوی تهرانی از برنامه‌های اردویی بهره‌مند شدند

تهران- ایرنا- معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران از بهره‌مندی ۶ هزار و ۵۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از اردوهای تربیتی و زیارتی در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران، مهدی سلامی افزود: کسب تجربه و مهارت در زمینه های مختلف اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی و گروهی، تقویت روحیه نشاط و شادبی برای مخاطبان از اهداف برگزاری اردوهای تربیتی و زیارتی است.

وی سرفصل‌های مختلف قرآنی، هنری، ورزشی و برنامه‌های مناسبتی را یکی از برنامه‌های مهم، اردویی ذکر کرد که در قالب عناوین مختلف برای گروه های هدف برگزار می‌شود و اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری ۶ هزار و ۵۲۰ مددجو از اردوهای تربیتی و زیارتی بهره مند شده اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود ۲۰ هزار نفر به اردوهای زیارتی و تربیتی اعزام شوند.

سلامی با اشاره به اینکه تا پایان تابستان نیز ۳۸۸ مددجو در قالب برنامه های اوقات فراغت تابستانه برای استفاده از برنامه‌های زیارتی، فرهنگی و تربیتی به استان‌های خراسان رضوی، مازندران، اصفهان و البرز اعزام می شوند، یادآورشد: در همین راستا نیز از ۲۷ خرداد ماه تاکنون در قالب برنامه اردوهای سراسری تابستانه، ۱۲۷ مددجو به استان های خراسان رضوی و مازندران اعزام شدند.

تهران میزبان مددجویان دیگر استان ها

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران ادامه داد: همچنین در راستای برگزاری اردوهای سراسری در ایام تابستان، استان تهران از سوم مرداد ماه در اردوگاه شهیدآوینی میزبان مددجویان سایر استان ها است و تاکنون در طی دو دوره میزبان ۲۰۰ مددجو از استان های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، اصفهان و یزد بوده و تا ۲۷ شهریور در ۷ دوره دیگر نیز میزبان مددجویان استان های سیستان بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان، همدان، اردبیل خواهد بود.

سلامی خاطرنشان کرد: اولویت مخاطبان برای اعزام به اردو با توجه به سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های جدید معاونت فرهنگی، مخاطبان مشارکت کننده در طرح ها و برنامه های تحولی این معاونت است و از اعزام نفرات تکراری که پیش از این در اردوها شرکت کرده‌اند، خودداری می شود تا افراد بیشتری فرصت بهره‌مندی از این خدمت را داشته باشند.

وی یادآور شد: ۱۷ هزار و ۲۴۸ مددجو نیز سال گذشته از اردوهای زیارتی و تربیتی بهره مند شده اند که از این تعداد ۵ هزار و ۷۶۲ نفر به اردوهای زیارتی و مابقی به اردوهای تربیتی و آموزشی اعزام شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha