اولین نمایشگاه تجهیزات مراقبت‌های پرستاری خاورمیانه در تهران برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- اولین نمایشگاه تجهیزات مراقبت‌های پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان در ایران و خاورمیانه با همکاری سازمان نظام پرستاری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، این نمایشگاه و سمینار علمی با NURSING CAREX با همکاری سازمان نظام پرستاری و شرکت سبا نیک فاطر ۱۵ تا ۱۸ آبان همزمان با هفته پرستار در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

احمد نجاتیان رئیس کل سازمان نظام پرستاری در مراسم امضای تفاهمنامه برگزاری این رویداد گفت: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه تجهیزات مرتبط با مراقبت های پرستاری در ایران و خاورمیانه خواهد بود و حرکت مهمی در جهت نشان دادن نقش اقتصادی پرستاران به شمار می‌رود.

وی افزود: شعار سال ۲۰۲۴ شورای بین المللی پرستاران(ICN) در ژنو که ایران نیز در آن عضویت دارد؛economic power of nursing است که نشانگر لزوم توجه به نقش اقتصادی پرستاری در جامعه است. برگزاری این نمایشگاه نیز نشانگر اهمیت نقش اقتصادی خدمات پرستاران و تجهیزاتی است که پرستاران برای خدمات رسانی به مردم از آن استفاده می کنند و مهمترین دستاورد این نمایشگاه نشان دادن نقش پرستاران خواهد بود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: این نگاه جدید که استفاده کننده اصلی بسیاری از تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها پرستاران هستند؛ نگاهی بسیار متعالی است که رویکرد اصلی این نمایشگاه و رویداد علمی خواهد بود.

وی گفت: از سوی دیگر صنعت مراقبت در منزل نیز اهمیت بسیاری پیدا کرده است و به ویژه از زمان گنجاندن موضوعی تحت عنوان مراقبت پرستاری در منزل در برنامه ششم توسعه اهمیت بیشتری پیدا کرده است و در برنامه هفتم توسعه نیز با تاکید دوباره بر این موضوع دولت ملزم به پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل شده است.

نجاتیان گفت: در آینده نظام سلامت و با سیر بیماری‌های موجود، مراقبت در منزل از نظر حجم بیمار و خدماتی که ارائه می‌شود قابل رقابت با بیمارستان‌ها خواهد بود بنابراین برگزاری چنین نمایشگاهی دارای اهمیت است و به ویژه با همکاری یک مجموعه حرفه‌ای و با تجربه در برگزاری نمایشگاه و رویدادهای ملی و بین المللی که باعث خرسندی است و قطعا این رویداد جدید در ایران در ارتقای جایگاه پرستاران و توسعه خدمات پرستاری در ایران نقش موثری خواهد داشت.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ابراز امیدواری کرد که در سال‌های بعد این نمایشگاه توسعه یافته و تخصصی‌تر شود و به عنوان یک برند نمایشگاهی در کشور مطرح شود.

بازار خدمات پرستاری در حال تحول است

حسام گودرزی مدیرعامل شرکت سبانیک فاطر نیز گفت: معمولاً برگزاری نمایشگاه ها با چند هدف دنبال می‌شود؛ یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه ها نشان دادن بزرگی صنف به جامعه و مردم است. در حوزه پرستاری ۳۰۰ هزار نفر شاغل وجود دارد که مجموعه بزرگی هستند و باید نقش آنها در حوزه اقتصادی و فرهنگی مشخص و ویژه تر دیده شود.

وی افزود: در دوران کرونا نقش پرستاران در جامعه بسیار پررنگ دیده شد و مردم این موضوع را درک کردند. پرستاران در خط اول خدمات سلامت هستند و در معرض بیشترین تهدیدها هم قرار می گیرند اما دیدگاههای جدید مانند خدمات هوم کر و مراقبت در منزل به خصوص با روند سالمندی، بازارهای جدیدی را برای ارائه خدمات پرستاری به وجود آورده است که آینده بازار سلامت را می سازند.

وی ادامه داد: از این رو برگزاری نمایشگاه تجهیزات مرتبط با پرستاران که نشانگر نقش مهم آنها در جامعه خواهد بود بسیار اثرگذار است. شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات خدمات پرستاری در گروه های مختلف کالایی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و این نمایشگاه مکانی اختصاصی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها در این حوزه خواهد بود.

گودرزی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه همچنین باعث می‌شود توانمندی‌های خدمات پرستاری در ایران به خوبی به سایر کشورها و شرکت کنندگان خارجی در این رویداد، معرفی شوند.

وی گفت: اولین دوره این نمایشگاه از ۱۵ تا ۱۸ آبان ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. هدف برگزارکنندگان از انتخاب این تاریخ، این بوده که برگزاری نمایشگاه مقارن با روز پرستار ( ۱۷ آبان) باشد.

گودرزی افزود: تلاش داریم نمایشگاه به صورت رویداد محور و با رویدادهای جانبی برگزار شود و برنامه‌های متنوع علمی نیز در این زمینه به مخاطبان ارائه می کنیم.

نمایشگاه و سمینار تجهیزات پرستاری در خاورمیانه بی نظیر است

دکتر منوچهر جمالی، دبیر شورای سیاستگذاری اولین نمایشگاه و سمینار علمی تجهیزات مرتبط با مراقبت های مرتبط با پرستارینیز در این نشست گفت: پرستاری این ظرفیت را دارد که در آینده فضای بسیار مناسبی از جامعه امروز را در بخش دولتی و خصوصی از نظر کار، درآمد و اعتبار به خود اختصاص بدهد.

وی افزود: باید به کیفیت کار پرستاران توجه بیشتری شود تا اعتبار کار پرستاران ارتقا یابد. از سوی دیگر فرصتی که با حضور دکتر نجاتیان در سازمان نظام پرستاری ایجاد شده باید مغتنم شمرده شود تا همراهی بین جامعه پرستاری و نظام پرستاری ایجاد شود و در نهایت پرستاران به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند و در آن جایگاه به درستی دیده شوند.

دکتر جمالی ادامه داد:‌ رویدادی که در نمایشگاه تجهیزات پزشکی حوزه پرستاری برگزار خواهد شد بی‌نظیر است و در خاورمیانه سابقه آن وجود نداشته است.

قاسم صادقی، عضو شورای سیاستگذاری اولین نمایشگاه تجهیزات پرستاری ایران نیز گفت: دیدگاه ما در حوزه بهداشت و درمان همواره انجام کار گروهی بوده است. برگزاری این نماشگاه و رویداد علمی می تواند به تقویت کار گروهی و تیمی در مجموعه کارکنان نظام سلامت کمک کند.

وی افزود: سمینارها و رویدادهای علمی که همزمان با این نمایشگاه برگزار می شود قطعا برای پرستاران و به روزرسانی اطلاعات آنها بسیار مفید خواهد بود. این نمایشگاه همچنین در زمینه انتقال تجارت به کشورهای منطقه در حوزه خدمات پرستاری نیز می تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha