شب طلایی جودوکاران کرواسی و گرجستان؛ جشن در پاریس

تهران- ایرنا- درخشش جودوکاران کرواسی و گرجستان موجب شد تا کاروان این ۲ کشور به نخستین طلای خود در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس دست یابد.

به گزارش چهارشنبه‌شب ایرنا، در ادامه رقابت‌های جودوی بازی‌های المپیک پاریس، مبارزات اوزان ۷۰- بانوان و ۹۰- کیلوگرم آقایان برگزار شد و طی آن نمایندگان کرواسی و گرجستان طلایی شدند.

در وزن ۷۰- کیلوگرم بانوان، باربارا ماتیچ بانوی ۲۰ ساله کرواسی که مدال طلای اروپا را در کارنامه دارد، با عملکردی درخشان توانست نشان طلا را از آن خود و نخستین نشان زرین کاروان کشورش را ضرب کند.

شب طلایی جودوکاران کرواسی و گرجستان؛ جشن در پاریس

مریم بوتکریت از آلمان نقره‌ای شد و مشیلا پولرس از اتریش و گابریلا ویلمس از بلژیک، مدال برنز مشترک را کسب کردند.

در وزن ۹۰- کیلوگرم آقایان، لاشا بکائوری نماینده ۲۴ ساله گرجستان در فینال مقابل سان‌شیرو مورائو از ژاپن ایستاد و در وقت طلایی موفق به شکست حریف مطرح خود شد و عنوان نخست را از آن خود کرد. این نخستین طلای کاروان گرجستان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بود.

شب طلایی جودوکاران کرواسی و گرجستان؛ جشن در پاریس

سان‌شیرو مورائو از ژاپن به نشان نقره بسنده کرد و هامبو گایپ از فرانسه و تئودوروس سلیدیس از یونان به طور مشترک به مدال برنز دست یافتند.

در حالیکه تنها ۲ روز به پایان مسابقات جودوی المپیک باقی مانده، فرانسه که از قدرت‌های مطرح این رشته رزمی محسوب می‌شود، هنوز موفق به کسب مدال طلا نشده است. بانوان و آقایان جودوکار کشور میزبان تاکنون ۲ نقره و ۵ برنز کسب کرده‌اند، در حالیکه انتظار کسب طلا از نفرات مطرح این تیم می‌رفت.

رقابت‌های جودوی المپیک پاریس که از روز شنبه آغاز شده است، هفت روز ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha