مکتب سلیمانی برای «اسماعیل هنیه» سنگ تمام گذاشت/آخرین وداع فرزندان با پدر مقاومشان

تهران - ایرنا - پیکر شهید «اسماعیل هنیه» و محافظ او با شعار «هم غزه، هم لبنان، جانم فدای قرآن» بر دستان امت حزب الله تشییع شد و برگ دیگری از مقاومت مردم ایران در تقویم کشورمان رقم خورد.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که صبح امروز (پنجشنبه) در دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار شد، حاشیه‌های جالبی داشت:

ـ در داخل مترو، مردمی که خود را برای شرکت در مراسم تشییع «اسماعیل مقاومت» رسانده بودند پی در پی شعار «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند.

ـ روز گذشته شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که مراسم ساعت ۸ صبح برگزار می شود، اما مراسم قبل از زمان تعیین شده برگزار شد؛ جمعیت کثیری هم در داخل و بیرون دانشگاه تهران حضور داشتند.

ـ اولین سخنران، «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی بود. او که در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور از اسماعیل هنیه استقبال کرده بود، امروز از رئیس دفتر سیاسی حماس به نیکی یاد کرد و خطاب به صهونیستی‌ها گفت که ما می‌دانیم که این اقدامات با حمایت و هماهنگی آمریکای جنایت کار رخ داده اگر چه در رسانه‌ها اعلام کنند که ما نمی دانسته‌ایم. ما وظیفه داریم که در وقت و محل مناسب به این جنایت پاسخ دهیم.

ـ پس از پایان سخنرانی رئیس قوه مقننه، میثم مطیعی به مدیحه‌سرایی پرداخت و در وصف جبهه مقاومت و مردم غزه خواند.

ـ او درحال شعرخوانی بود که عقربه‌ها، ساعت ۸:۱۷ را نشان می‌داد؛ پیکر شهید اسماعیل هنیه وارد محوطه دانشگاه شد. مطیعی از مردم خواست با صدای بلند شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دهند.

- چهره‌های سیاسی با سلایق مختلف در مراسم حضور یافته بودند. مجید انصاری همراه با برادرش محمد علی انصاری، محمد رضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر معاون اول دولت سیزدهم، علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران،آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو شورای نگهبان و تعدادی دیگری از اعضای کابینه و فعالان سیاسی در مراسم دیده می‌شدند.

_ محمد مخبر در زمانی که می‌خواست وارد دانشگاه شود با محمد جواد ایروانی معاونت نظارت و حسابرسی دفتر رهبر انقلاب رو به روشد، با او دست داد و خوش و بشی کرد و بایکدیگر وارد مراسم شدند.

- مسئولان کشوری و لشکری و شخصیت‌های سیاسی در صفوف اول نشسته بودند و تعدادی از مهمانان خارجی بر روی صندلی جلوس کرده و برنامه را دنبال می‌کردند.

- فرزندان شهید اسماعیل هنیه نیز با بوسه بر پیکر او، آخرین وداع را با پدرشان کردند.

ـ «خلیل الحیه» عضو ارشد حماس دومین سخنران آیین تشییع «هنیه» بود. او برای صهیونیست‌ها خط و نشان کشید و گفت که نه تنها رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم، بلکه با عمل و شعار خود همچنان پیگیری خواهیم کرد تا ریشه این رژیم از سرزمین فلسطین کنده شود.

ـ دختر حاج قاسم (زینب سلیمانی) با چشم گریان خود را به مراسم وداع با رئیس دفتر سیاسی حماس رساند؛ برادر او هم حضور داشت.

مکتب سلیمانی برای «اسماعیل هنیه» سنگ تمام گذاشت/آخرین وداع فرزندان با پدر مقاومشان

ـ ساعت ۸:۴۵: رهبر معظم انقلاب برای اقامه نماز وارد دانشگاه تهران شدند؛ رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس هم پشت سر ایشان ایستادند و اقامه نماز کردند.

ـ نماز بر پیکر «اسماعیلِ حماس» اقامه شد و «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور که در مراسم تحلیفش با او مصافحه کرده بود، در فراق مجاهد بزرگ فلسطینی اشک ریخت.

- پس از اقامه نماز، حضرت آقا با نمایندگان حماس گفت‌وگو و فرزندان شهید هنیه را در آغوش کشیدند.

- پیکر شهید هنیه و محافظ او با شعار «هم غزه، هم لبنان، جانم فدای قرآن» بر دستان امت حزب الله تشییع شد و برگ دیگری از مقاومت مردم ایران در تقویم کشورمان رقم خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha