۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۷
کد خبر: 85555723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لیگ ملت‌های آسیای مرکزی؛ شکست تیم ملی والیبال زنان برابر هند

تهران- ایرنا- تیم ملی والیبال زنان ایران در نخستین مسابقه خود در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی مغلوب هند شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۴ زنان از امروز (پنج‌شنبه) در شهر کاتماندو کشور نپال آغاز شد و به مدت هفت روز پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال زنان ایران با سرمربی جدید و ترکیبی از بازیکنان جوان در این مسابقات شرکت کرده است و در نخستین دیدار خود به مصاف هند رفت و سه بر یک نتیجه را واگذار کرد. ملی‌پوشان کشورمان در ست سوم این مسابقه ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۱ مغلوب حریف قدرتمند شدند.

معصومه قدمی، شفایق حسن خانی، مبینا غفاریان، پریا حاجتمند، سپیوند دست برجن، دیانا رشیدی و کیمیا کیانی ترکیب شروع کننده تیم ایران در این مسابقه بودند. مبینا کریمی، یلدا جعفری، لعیا افزونی، یاسمن کارگر، یسنا آهنکوب‌رو، درسا فلاح و آسیه حسنی دیگر بازیکنان تیم ملی زنان ایران در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی هستند.

در ست نخست این دیدار تیم هند دو امتیاز متوالی به دست آورد که در طول مسابقه اختلاف دو تیم به چهار امتیاز هم رسید. تیم ایران تلاش زیادی برای جبران کرد که دفاع‌های بسیار خوب ملی‌پوشان در این روند کمک کرد. در امتیاز بیستم تیم ایران با هند برابر شد اما نتوانست از این فرصت به خوبی استفاده کند و نتیجه ست اول را ۲۵ بر ۲۰ واگذار کرد.

در ست دوم رقابت دو تیم جذاب بیش رفت، اما بازیکنان تیم ایران در توپگیری مشکلاتی داشتند که اختلاف پوئن دو تیم افزایش یافت. تیم ایران در اواخر این ست هشت امتیاز متوالی کسب کرد اما در نهایت هند ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسید تا در ست شماری دو بر صفر پیش باشد.

در ست سوم تیم ایران به مراتب عملکرد بهتری ارائه کرد و چند امتیاز نیز از هند پیش افتاد و این برتری را تا پایان ست هم حفظ کرد تا ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی برسد و نخستین ست برده را در این رقابت‌ها تجربه کند.

ست چهارم این مسابقه نیز ۲۵ بر ۱۱ به سود هند به پایان رسید تا هندی‌ها در مجموع این تیم سه بر یک به پیروزی برسند و سه امتیاز این دیدار را به دست آورند.

۷۰ درصد ظرفیت سالن مسابقه در زمان دیدار ایران و هند تکمیل شده بود که نشان دهنده استقبال خوب مردم کاتماندو از این دیدار بود.

لی دو هی به عنوان سرمربی، افسانه شکوهی‌فر (سرپرست)، فاطمه شعبان‌خمسه، سرگل علیزاده و مائده حامدی (کمک مربیان)، راضیه دوستی (آنالیزور) و سارا کیانی‌فر (فیزیوتراپ) کادر فنی تیم ایران در این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

در نخستین دیدار این مسابقات تیم نپال سه بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۹ سری‌لانکا را شکست داد تا نپال و هندفاتحان روز نخست این رقابت‌ها باشند.

تیم ملی والیبال زنان ایران ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه فردا (جمعه) در دومین مسابقه خود به مصاف سری‌لانکا می‌رود و در مسابقه دوم، هند و مالدیو به مصاف هم خواهند رفت.

این رقابت‌ها به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و در پایان چهار تیم برتر به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha