۱۲۳ واحد صنفی به دلیل بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در درگهان جزیره قشم پلمب شد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: ۱۲۳ واحد صنفی و تجاری متخلف که اقدام بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در شهربندری درگهان جزیره قشم کرده بودند پلمب شد.

به گزارش ایرنا ، سردار علی اکبر جاویدان پنجشنبه‌ شب اظهار کرد: این تعداد واحد صنفی متخلف در اجاره اتباع غیر مجاز، براساس نارضایتی و مطالبه گری عمومی مردم قشم و در راستای حفظ حقوق عامه و خدمتگزاری به قشم وندان در اجرای طرح ساماندهی و نظارت بر فعالیت اتباع غیر مجاز در بازار قدیم و مجتمع های تجاری زمرد و اطلس شهر درگهان پلمپ شد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح و بررسی‌های میدانی مشخص شد تعدادی از واحدهای مورد نظر، در اجاره اتباع غیرمجاز و تعدادی دیگر از واحدها از اتباع غیر مجاز به عنوان متصدی برای انجام امور و فعالیت‌های روزانه استفاده می کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تاکید بر ضرورت برخورد با متخلفان افزود: قشم وندان در صورت اجاره هرگونه واحد ملکی، صنفی، پروانه کسب به اتباع غیرمجاز برابر قانون باید پاسخگو باشند و مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

سردار جاویدان یادآور شد: جمهوری اسلامی براساس قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی به اتباع خارجی دارای مجوز اقامت خدمات عمومی ارایه می‌دهد اما اتباع خارجی نیز که به شکل غیرمجاز به کشور وارد می‌شوند باید کشور را ترک کنند.

وی اضافه کرد: از هفته گذشته تاکنون با ورود دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم، معاون دادستان و رییس تعزیرات حکومتی شهرستان مرزی قشم در راستای اجرای طرح کنترلی و نظارتی صنوف بر بازارهای شهری بندری درگهان و قشم، با محوریت برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز و فعال در صنوف در چهار مرحله ۳۷۸ باب مغازه متخلف پلمپ شده است.

به گزارش ایرنا، درگهان شهری تجاری و بندری و دارای بازارهای متعدد است. این شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز این شهرستان قرار دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha