نظارت دیوان محاسبات با هدف توسعه استانها و گره گشایی مشکلات است

کرمانشاه - ایرنا - قائم مقام معاون فرهنگی و امور اجرایی دیوان محاسبات و گفت: نظارت های دیوان محاسبات با هدف توسعه استانها و گره گشایی از کارها انجام می شود و به دنبال مچ گیری نیستیم.

به گزارش دریافتی خبرنگار ایرنا از اداره کل دیوان محاسبات کرمانشاه، ابراهیم نامداری امروز پنج شنبه در افتتاحیه طرح دیوان یار در استان‌های غرب کشور در استانداری کرمانشاه بیان کرد: هدف ما اصلاح امور است نه اینکه بخواهیم پرونده سازی و مچ گیری کنیم.

وی تصریح کرد: هیچگاه به دنبال مانع تراشی نیستیم فقط می‌خواهیم اعتماد آفرینی و صیانت از بیت المال تقویت شود.

نظارت دیوان محاسبات با هدف توسعه استانها و گره گشایی مشکلات است

وی اضافه کرد: طی ۲ سال گذشته ۲ هزار ترک فعل مدیران از قوانین و مقررات شناسایی شد.

وی گفت: در ۲ سال گذشته دیوان محاسبات ۳۰۰ گزارش به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه داده است.

نامداری هدف از اجرای طرح مجمع ناظرین مردمی دیوان محاسبات را تقویت امید و اعتماد در جامعه بیان کرد و افزود: در این طرح مردم با همراهی نمایندگان مجلس به دیوان محاسبات کمک خواهند کرد.

مجمع ناظران مردمی دیوان محاسبات کشور هزار عضو دارد

بر پایه این گزارش در طرح دیوان یار که با حضور مدیران دیوان محاسبات در استان‌های کردستان، همدان، لرستان، کرمانشاه و ایلام به صورت رسمی افتتاح شد دبیرکل مجمع ناظرین مردمی دیوان محاسبات و مسوول طرح ملی دیوان یار نیز گفت: تاکید مقام معظم رهبری همواره به استفاده از ظرفیت های مردمی بوده است لذا طرح دیوان یار بر استفاده از ظرفیت مردمی به عنوان شاه کلید حل مشکلات تاکید دارد.

نظارت دیوان محاسبات با هدف توسعه استانها و گره گشایی مشکلات است

مصطفی موسوی ادامه داد: امروز کار دشمن ایجاد یاس و ناامیدی در کشور است لذا می‌خواهیم از ظرفیت مردم در حوزه نظارت برای ایجاد اعتماد و امید آفرینی در جامعه استفاده کنیم.

وی با یادآوری عضویت هزار نفر در مجمع ناظرین مردمی دیوان محاسبات در ۳۰ استان کشور گفت: باید گزارشات مردمی مستند باشد تا بدور از هیاهو بتوانیم واقعا گره ای از مشکلات باز کنیم.

دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی بر دستگاههای اجرایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha