۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85555929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام تسلیت شخصیت‌ها و نهادهای اردبیل برای شهادت شهید هنیه

اردبیل- ایرنا- جمعی از مسئولان و شخصیت‌های اردبیلی نیز سازمان‌ها و نهادهای مستقر در استان با صدور پیام‌هایی جداگانه شهادت مهمان جمهور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در تهران به دست باند تروریستی صهیونیستی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در پیامی به این مناسبت عنوان کرد: کافران هرگز نپندارند که پیش افتادند، هرگز خدا و رسول خدا را زبون نتوانند کرد؛ چنان‌که فرعون، هامان و لشکریانشان بسیار نادان و خطا کار بودند.

وی در این پیام با تاکید بر اینکه باند خون‌ریز، سفاک و تروریست صهیونیستی ورقی وحشتناک بر اوراق سیاه عمر شوم ۷۵ ساله خود افزود، عنوان کرد: این ننگ بشریت با وقاحت تمام و زیرپا گذاشتن تمام میثاق‌های بین‌المللی تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور ما را مورد هدف قرار داد و مهمان دولت و ملت ایران را نه در میدان جنگی که عرضه آن را ندارد، بلکه در اقدامی ارهابی و تروریستی به شهادت رساند.

در بخشی از پیام نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل آمده است: آن شهید والامقام گناهی جز مبارزه با اشغالگر و دفاع از وطن و ملت خود که هر ۲ را منشور حقوق بشر سازمان ملل هم به رسمیت شناخته است، نداشت؛ پاداش آقای هنیه فقط شهادت بود و به تعبیر فرزند برومندش به آرزوی دیرینه خود رسید و ما در برابر دشمنان غدار جز افتخار "احدی الحسنین" مسیر سومی نداریم.

در بخش دیگری از پیام آیت الله عاملی اظهار شده است: همه بدانند که آمریکا با این جنایت‌ها در حق مسلمان‌ها با صراحت به مسلمان‌ها اعلان جنگ کرده است و حالا تکلیف تمام ملت‌های مسلمان کشیدن نیام از غلاف و قیام عمومی است‌ و بدون شک شرافت ذاتی و اقتضای ذاتی خون شهید، قاتل را نابود و به فکر شوم او نتیجه معکوس خواهد داد.

امام جمعه اردبیل در ادامه تصریح کرده است: وعده خداوند حق و فردا به امروز نزدیک و ایام در حال آمدن است و بنابر آیه شریفه به دشمن می‌گوییم اینک شما منتظر عذاب خدا باشید که من هم با شما منتظرم.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل هم در پیامی با اشاره به آیه ۲۲ سوره احزاب، شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش‌ مقاومت اسلامی فلسطین و از مبارزان آزادی قدس شریف را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم مظلوم فلسطین و تمام مبارزان راه آزادی قدس شریف تبریک و تسلیت گفت.

حجت الاسلام حسین کثیرلو در این پیام عنوان کرده است: راه مقاومت با شهادت این مبارز نستوه استوارتر از گذشته ادامه خواهد یافت و خون پاک ایشان، عزم و اراده‌ مردمان آزاد اندیش را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

وی با دعای رحمت واسعه برای آن شهید والا مقام به نمایندگی از تشکیلات قضایی استان اردبیل، ابراز امیدواری کرد که روح بلند ایشان در جوار رحمت الهی متنعم و با صالحان و اولیا محشور باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز با صدور پیامی به آیه شریفه اشاره کرد (️کسانی که در راه خدا جهاد کردند یا مهاجرت کردند سپس کشته شدند یا خود مردند خدا به رزقی نیکو روزی می‌دهد، زیرا خدا بهترین روزی‌‍دهندگان است)️ و افزود: بی‌تردید شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بر عزم و ایمان آهنین آن ملت در ایستادگی و مقاومت برای آزادی فلسطین عزیز خواهد افزود و شکست و اضمحلال محتوم رژیم بی‌بنیاد صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید

بهروز رحیم‌زاده به نمایندگی از جامعه کار و تلاش استان اردبیل شهادت اسماعیل هنیه به عنوان انسانی آزاده، مومن و پرهیزگار را به محضر حضرت ولی‌عصر (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آزادگان جهان، ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و خانواده شهیدپرور ایشان تبریک و تسلیت گفت.

همچنین معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پیامی به آیه شریفه اشاره کرد: در میان مومنان، مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند، صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند، و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

در بخشی از این پیام آمده است: رژیم نامشروع صهیونیستی در اوج درماندگی خود دست به یک ترور ناجوانمردانه دیگر زد و راست‌قامتی از جبهه مقاومت اسلامی، شهید والامقام «اسماعیل هنیه» که خواب از چشمانشان ربوده بود را به شهادت رساند.

در ادامه این پیام تاکید شده است: این شهادت‌ها نویدی به پایان زندگی نکبت‌بار مستکبران جهان به‌ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی است؛ این رژیم جعلی بداند که این اقدام‌های ددمنشانه بی‌پاسخ نخواهد ماند و نیروهای مقاومت انتقام خون آن شهید والامقام و تمام شهیدانی که جان خود را در دفاع از آرمان‌های ملت قهرمان فلسطین و اسلام نثار کردند، خواهند گرفت.

در همین راستا بنابر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، تجمع حماسی در محکومیت ترور شهید هنیه از سوی باند تروریستی و کودک‌کش صهیونیستی ظهر امروز پس از برگزاری آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه با حضور قشرهای مختلف مردمی در میدان مصلای اردبیل برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha