اختتامیه نخستین رویداد فیلم‌نامه نویسی در زاهدان برگزار شد

زاهدان - ایرنا - آیین اختتامیه نخستین رویداد آموزش فیلمنامه نویسی با عنوان "تاک" و با معرفی آثار برتر در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه رویداد فیلم‌نامه نویسی "تاک"، ضمن گرامیداشت شهادت اسماعیل هنیه و محکومیت این اقدام تروریستی اظهار کرد: رویداد "تاک" در ارتباط زیست بوم سیستان و بلوچستان و با محوریت وحدت اقوام و مذاهب، همدلی و همزیستی، فرهنگ، آداب و رسوم بافت سنتی، تاریخ و سرگذشت مردم، اساطیر و افسانه‌های بومی، آبادانی و توسعه و پیشرفت، زنان و کودکان، عدالت اجتماعی و ارائه دست آوردها انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مصطفی سیاسر افزود: این کارگاه آموزشی با هدف استعدادیابی، آموزش و رشد فیلم‌نامه نویسی در سه مرحله، ارسال ایده، آموزش و اختتامیه برگزار شد.

وی رویکرد حوزه هنری را در جهت رشد و رویش استعدادهای هنری در جوانان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: کشف، رشد و رویش استعدادها از اهداف و برنامه‌های حوزه هنری است.

به گفته رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان رشد و تربیت استعداد پیچیدگی بیشتری نسبت به کشف استعداد دارد و تربیت و ساخت هنرمند با برگزاری کلاس و برنامه‌های معمولی محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در رویداد فیلم‌نامه نویسی "تاک" به مساله رشد توجه ویژه‌ای شد و این نکته‌ای است که در سال‌های گذشته در فعالیت‌های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان به آن پرداخته نمی‌شد.

سیاسر بیان کرد: در سیستان و بلوچستان به فعالیت‌های فرهنگی، بویژه فعالیت‌های هنری و فیلم‌نامه نویسی توجه و سرمایه‌گذاری انجام نشده و تا زمانی که سناریو، متن، قصه، داستان و فیلم‌نامه خوب نداشته باشیم نمی‌توانیم اثر ارزشمند و فاخری را تولید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه محیط باید طراحی شود و مجموعه‌ای از اتفاقات و برنامه‌های آموزشی باید رخ دهد تا رشد و کشف استعداد انجام شود، گفت: تولید آثار فاخر هنری نیازمند متن و فیلم‌نامه خوب است و یکی از مشکلات ما در حوزه هنری نبود متن و فیلم‌نامه ارزشمند است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: رویداد "تاک" با هدف کشف و رویش استعدادهای جوانان هنرمند در استان برگزار شد و نکته جالب در مرحله اجرا این رویداد شرکت و نام‌نویسی علاقمندان خارج از استان در این رویداد بود که تلاش کردیم با آغوش باز میزبان خوبی برای آن‌ها باشیم.

وی برگزاری رویداد "تاک" را شروع یک فرایند برای تربیت فیلم‌نامه نویس به صورت جدی و حرفه‌ای دانست و افزود: نیاز بود تا با تربیت فیلمنامه نویس این ضعف را در سیستان و بلوچستان برطرف کنیم.

ارسال ۸۶ اثر به دبیرخانه رویداد "تاک"

دبیر رویداد فیلم‌نامه نویسی "تاک" نیز در این آیین گفت: در مرحله اول ۸۶ ایده و فیلم‌نامه به دبیرخانه این رویداد ارسال و بلافاصله مرحله داوری انجام و ۳۲ هنرجو وارد چرخه آموزشی رویداد "تاک" شدند.

محمد صبوحی ادامه داد: ۱۷ فیلم‌نامه که کیفیت لازم برای ساخت یک اثر سینمایی را داشتند به مرحله داوری رسید که ۱۰ ایده براساس معیاری و داوری انجام گرفته برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

به گفته وی سه فیلم‌نامه و ایده برتر این رویداد حمایت می‌شوند تا به مرحله تولید فیلم برسند.

دبیر رویداد فیلم‌نامه نویسی "تاک" هدف اصلی از برگزاری این رویداد را کشف و استعدادیابی عنوان کرد و افزود: با تربیت و رشد هنرمندان باید سیستان و بلوچستان را خودمان روایت کنیم و در این زمینه به خودکفایی برسیم.

وی بیان کرد: رویداد "تاک" به صورت برنامه بلند مدت و هر سال و با بروزرسانی برنامه‌های آموزشی اجرا می‌شود تا هنرمندان به بالاترین سطح و رشد برسند و امیدواریم ما به چشم اندازی که در حوزه هنری ترسیم کردیم، برسیم.

استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بیش از ۸۰ فضای کتابخانه‌ای و پانسیون‌های مطالعاتی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی استفاده کرد.

مهدی جهانتاب تصریح کرد: آمادگی آن را داریم تا در این زمینه برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی با سازمان‌ها و ادارات تعامل و همکاری داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید سیستان و بلوچستان در این مراسم از آمادگی این نهاد برای حمایت و تولید آثار برگزیده در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و در پایان مراسم از آثار برگزیده تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha