۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85556538
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: رسانه ها باید در ایجاد نشاط اجتماعی سهیم باشند

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در ایجاد نشاط اجتماعی سهیم باشند، گفت: رسانه ها با کارکرد صحیح و همچنین مطالبه گری و کنشگری صحیح امید را به جامعه تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز شنبه در جلسه درس اخلاق با خبرنگاران به مناسبت هفته خبرنگار، تزریق روحیه امید و امیدآفرینی را از اهمیت بالایی برشمرد و اظهار کرد: امیدآفرینی در جامعه از رسالت‌های مهم اهالی رسانه است و بر همین اساس باید اقدامات مثبت انجام شده و تلاش‌های مجاهدانه بیان شود.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: احساس مسوولیت خود را در قبال آسیب‌های اجتماعی و معضلات استان فراموش نکنید، همه ما مسوولیم، امام جمعه به تنهایی در مطالبه گری از مسوولان توان ندارد، رسانه ها نیز می‌توانند فضای یاس را در جامعه ایجاد نکند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان مساله اعتیاد و کمبود فضاهای تفریحی را از معضلات استان برشمرد و افزود: ۱۰ سوله بلااستفاده در شهر همدان تبدیل به خرابه شده که می تواند تبدیل به فضای ورزشی شود و مدیر اثرگذار، پیگیر و با احساس مسوولیت در مقابل معضلات می‌تواند به بشر خدمت کند.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: رسانه ها با هم افزایی و همکاری یکدیگر برنامه ریزی کنند و به طور قطع در حل مشکلات استان می‌توانند راه گشا باشند به طور مثال خبرنگاران نسبت به معضل اعتیاد یا کاهش جمعیت چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه رسانه های ما در حل آسیب‌های اجتماعی وارد شوند ادامه داد: خبرنگاران باید در اصلاح آسیب‌های اجتماعی موثر باشند و کنشگری کنند، باید بررسی شود که نقش رسانه های ما در کاهش طلاق، اعتیاد و مساله جمعیت چه بوده است؟ تنها اطلاع رسان بودند یا اثربخش؟ رسانه ها چقدر توانستند موثر باشند؟ آیا مطالبه گری داشتند؟

وی با بیان اینکه برای اداره یک کشور حکمرانی مناسب و صحیح لازم است، ادامه داد: در ۳۰ سال گذشته بحث حکمرانی در دنیا مطرح شده است و بدنبال آن، مردم عادی نیز به اندازه مسوولان در حل معضلات جامعه موثر و نقش آفرین هستند.

امام جمعه همدان: رسانه ها باید در ایجاد نشاط اجتماعی سهیم باشند

صاحبان رسانه موظف به بیمه کردن خبرنگاران هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر توجه صاحبان رسانه در بیمه کردن خبرنگاران افزود: حقوق و مزایای دریافتی این قشر قابل توجه نیست اما تلاش و مجاهدت آنها با این حقوق قابل قدردانی است، وعده هایی داده و اقداماتی انجام شده و باید بیشتر توجه شود.

آیت الله شعبانی موثقی خطاب به مسوولان و متولیان گفت: انسان نیازهای ضروری دارد که اگر برآورده نشود وی را از اهداف عالی باز می‌دارد.

قدرت خبرنویسی خبرنگاران استان تقویت شود

وی ادامه داد: تشکل های تخصصی و ارتقای مهارت خبرنویسی تشکیل شود و با آموزش دوره های مهارت افزایی، قدرت خبرنویسی خبرنگاران استان تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رهبر شجاع جبهه مقتدر مقاومت اسلامی فلسطین و رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: تقابل به لحاظ تعدی که صورت گرفته حق قانونی کشور ما است و دعوت به خویشتن‌داری عجیب است.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: پنج اولویت فرهنگی در استان شناسایی و در سند فرهنگی نوشته شده است که تاکنون اقدامات قابل توجهی در جهت رفع آنها انجام نشده است.

اخلاق وجه تمایز بین کار رسانه ای در نظام ما و بیگانگان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در این نشست پیشاپیش ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به فعالان عرصه رسانه تبریک گفت و اظهار کرد: مجاهدان زیادی در عرصه رسانه داریم که در راستای تنویر افکار عمومی و نشان دادن حقیقت تلاش می کنند که نمونه آن را باید خبرنگاران حاضر در غزه نام برد که بعضی از آنان تاکنون به درجه رفیع شهادت نایل شده اند.

مسعود ویژه افزود: یک تمایز و ویژگی که در کار رسانه ای نظام ما و جریان مقابل و بیگانگان وجود دارد، مساله اخلاق است و در این راستا، فعالان رسانه و خبرنگاران این نیاز را همواره حس می کنند که از جلسات درس اخلاق و معنویت بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: فعالیت های انجام شده در حوزه رسانه و همچنین دستاوردهای حوزه فرهنگ و هنر استان همدان هفته جاری در نشست خبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح خواهد شد.

شهادت اسماعیل هنیه اوج استیصال صهیونیست را نشان داد

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان نیز در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت شهادت پر افتخار مجاهد خستگی ناپذیر، رهبر شجاع جبهه مقتدر مقاومت اسلامی فلسطین و رئیس دفتر سیاسی حماس، شهید اسماعیل هنیه گفت: این اقدام ددمنشانه اسرائیل نشان داد که صهیونیست به استیصال رسیده است و با این قمار و رد خطوط قرمز، نابودی خود را به جلو می‌اندازد.

غلامرضا فریدونی افزود: افکار عمومی دنیا آماده مقابله با اسرائیل هستند و با این کودک کشی و نسل کشی دنیا می‌پذیرد که اسرائیل باید به درستی ادب شود.

وی با بیان اینکه شهید هنیه مجاهد و مبارزی بود که در این راه هزینه داد و راه او ادامه دارد اظهار کرد: فقدان این شهید نکات مثبتی در پی دارد و اتحاد بین مسلمانان را منجر می شود که خوشایند استکبار نیست و شکستی برای آنها است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: الان وقت مقصر پیدا کردن نیست، ما خونخواه شهید هنیه هستیم و باید ببینیم سران نظام چه تصمیم عاقلانه ای می‌اندیشند.

ضرورت تشکیل قرارگاه رسانه ای

فریدونی اظهار کرد: هجمه دشمن به فرهنگ ما واضح است، اعتقادات و رسوم و فرهنگ اسلامی ما مورد هدف قرار گرفته و ابزار مقابله با این حملات در قالب رسانه است و هر کدام از رسانه ها براساس وظایف اقداماتی انجام دادند اما آنچه که ما را موفق تر خواهد کرد جبهه ای عمل کردن است.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی در تشکیل قرارگاه رسانه ای انجام شده است ادامه داد: آگاهی رسانی و بصیرت در حوزه معضلات اجتماعی، آسیب این معضلات را کم می کند و خبرنگاران با پای کار آوردن مدیران، آتش به اختیار در حل معضلات ورود جدی داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان با تبریک هفته خبرنگار گفت: اگر همراهی خبرنگاران نبود مشارکت حداکثری در انتخابات محقق نمی شد و هر جا پای منافع نظام در بین است خبرنگاران همدان وارد کار شدند و یاد شهید صارمی را گرامی می داریم که به دست اشقیا به شهادت رسید.

تبیین گری در دستور کار رسانه ها قرار گیرد

مسوول سازمان بسیج رسانه همدان نیز در این دیدار گفت: جبهه رسانه ای در تراز انقلاب اسلامی در استان وجود دارد و این همگرایی باید بیشتر شود.

ناصر قوامی مشفق با گرامیداشت یاد ۱۷۰ خبرنگاری که تقدیم محور مقاومت در غزه شد افزود: خون این شهدا مسیر روشنگری را مسجل کرد.

وی ادامه داد: صهیونیست توسط قلم اهل رسانه در مسیر حق بی آبرو شد و کشوری نیست که در آن روزانه علیه این رژیم خونخوار راهپیمایی اعتراضی صورت نگیرد.

مسوول سازمان بسیج رسانه همدان با قدردانی از همراهی و حمایت امام جمعه همدان از خبرنگاران گفت: دیدار با خانواده شهدای رسانه در این هفته در دستور کار قرار دارد.

قوامی مشفق افزود: ۹۰ درصد رسانه های استان اطلاع رسان های خوبی هستند اما تبیین گری نیز باید در دستور کار آنها قرار گیرد.

در پایان این دیدار از پوستر هفته خبرنگار امسال رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha