۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85556607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعمال قانون پلیس‌راه استان مرکزی با ۴۱۲ هزار تخلف رانندگی

اراک - ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ماموران پلیس‌راه این استان در چهار ماه اول امسال با ۴۱۲ هزار تخلف رانندگی در جاده‌های استان مرکزی اعمال قانون کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد پورشمس روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: ۴۸ هزار مورد از تخلفات اعمال قانون شده این استان، حادثه ساز بود.

وی بیان کرد: جرایم جدید رانندگی از ۲۴ تیرماه امسال اعمال شده و تاکنون در کاهش تصادفات، فوت شدگان و مجروحان این حوادث داشته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: بیشترین مبلغ این جریمه با ۱۵ میلیون ریال مربوط به رانندگی در حالت مستی و پس از آن سبقت غیرمجاز با هفت میلیون ریال است و در مجموع بیشتر تخلفات رانندگی حادثه‌ساز با جریمه پنج میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

سرهنگ پورشمس گفت: اعمال جدید جریمه‌های رانندگی تاکنون موجب کاهش برخورد پنج‌هزار و ۵۰۰ موردی، کاهش ۴۹ درصدی تخلفات حادثه‌ساز و کاهش ۱۷ نفری کشته‌شدگان حوادث رانندگی در جاده‌های استان مرکزی شده است.

وی عنوان کرد: پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در چهار ماه اول امسال، ۲۸۴ خودروی شوتی را در جاده‌ها و ۲۵۹ خودروی شوتی را به صورت سیستمی از طریق سیستم‌های جامع پلیس توقیف کرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: کشته‌شدگان تصادفات برون شهری استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه قبل، ۹ درصد کاهش یافته و در چهار ماه اول امسال، ۱۷۱ نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ پورشمس اظهار کرد: تعداد مجروحین حوادث رانندگی نیز به ۲ هزار و ۲۴۳ نفر رسید که این تعداد نسبت به مشابه قبل، ۹ درصد معادل ۲۳۵ نفر کمتر شده است.

وی گفت: استان مرکزی به لحاظ کنترل هوشمند ترافیک در جاده‌ها جزو استان‌های پیشرو است و هم‌اکنون ۸۶ دوربین هوشمند در جاده‌ها فعال است که بیش از ۶۲ دوربین مجهز به محاسبه میانگین سرعت است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: استان دارای ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه است که کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب را به یکدیگر متصل کرده که ۲۲۴ کیلومتر معادل سه درصد به صورت آزادراه‌ها، ۵۰۲ کیلومتر با هشت درصد بزرگراه، ۴۲۵ کیلومتر با هفت درصد راه اصلی، ۱۲ درصد راه فرعی و بیش از ۶۹ درصد راه روستایی است.

سرهنگ پورشمس با بیان اینکه در مجموع، ۱۱ درصد از راه‌های استان مرکزی به شکل مجزا با حفاظ میانی و ایمن‌تر از راه‌های دیگر است، گفت: نقاط حادثه خیزی از قبل وجود داشته که برطرف شده و فقط ۲ مورد در تقاطع خنداب و تقاطع شهرک صنعتی خیرآباد اراک باقی مانده که در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: ۳۷ نقطه حادثه‌ساز جدید دیگر شناسایی شده و هر سه سال، این نقاط با هماهنگی راهداری استان و پلیس راه کشور احصا و در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۴۵ درصد از کشته‌شدگان حوادث رانندگی چهار ماه اول امسال این استان در آزادراه‌ها، ۳۳ درصد در مسیرهای روستایی و ۱۳ درصد در مسیرهای اصلی رخ داده است.

سرهنگ پورشمس عنوان کرد: ۷۱ درصد تصادفات رخ داده در این مدت، متعلق به خودروهای سواری بوده و در چهار ماه ابتدایی امسال، سهم ۲۶ فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی به سازمان‌هایی که نقش خود را به درستی ایفا نکرده و مقصر بودند، اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: بیشترین تصادفات منجر به فوت استان مرکزی در این مدت با ۳۲ درصد و ۳۸ نفر در محورهای فرعی، ۱۷ درصد با ۲۱ کشته در آزاد راه ساوه - همدان، ۱۵ درصد با ۱۹ نفر در جاده اراک - قم و ۱۴ درصد با ۱۸ فوتی در محورهای روستایی به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۴۷ درصد از حوادث واژگونی‌ چهار ماه اول امسال این استان منجر به فوت شده است.

سرهنگ پورشمس یادآور شد: ۶۴ درصد از کشته‌شدگان حوادث رانندگی این استان در این مدت در سر صحنه و۳۶ درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست دادند.

وی گفت: ۷۷ درصد کشته‌شدگان حوادث رانندگی در جاده‌های استان مرکزی مرد و ۲۳ درصد خانم بود و ۶۴ درصد از کشته‌شدگان در سن یک تا ۵۰ سال و در سنین جوانی بودند.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: ۴۱ درصد متوفیان ساکن و بومی این استان بودند و ۴۹ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی برون شهری استان مرکزی مربوط به خودروهای سواری پراید، پژو و وانت‌ها بوده است.

سرهنگ پورشمس اظهار کرد: حدود هفت درصد متوفیان حوادث رانندگی جاده‌های این استان ایرانی نبودند و ۱۲۲ نفر از فوت شدگان معادل ۷۱ درصد متاهل بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ماموران پلیس‌راه استان مرکزی از ۲۴ مردادماه تا چهار شهریورماه امسال در راستای آیین اربعین در آماده‌باش کامل قرار دارند.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: آیین پیاده‌روی اربعین در اراک طبق روال سال‌های قبل در روز چهارم شهریورماه امسال تا امامزاده محمدعابد(ع) برگزار می‌شود که انتظار است مردم همکاری خوبی با پلیس داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha