۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85556637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استراتژیست حزب جمهوری‌خواه: هریس به زودی در نظرسنجی‌های ملی از ترامپ پیشی می‌گیرد

تهران- ایرنا- «کارل روو» استراتژیست شناخته شده حزب جمهوری‌خواه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «کاملا هریس» از زمان جانشینی «جو بایدن» برای نامزدی دموکرات‌ها، شتاب چشمگیری در نظرسنجی‌ها داشته و به زودی از «دونالد ترامپ» رقیب خود پیشی می‌گیرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری هیل، این استراتژیست جمهوری‌خواه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز تشریح کرد که چگونه هریس می‌تواند در پایان کنوانسیون دموکرات ها (این کنوانسیون از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ اوت برابر با ۲۹ مرداد تا اول شهریور در شیکاگو برگزار می شود) نسبت به دونالد ترامپ رقیب خود پیشتاز شود.

این استراتژیست شناخته شده، سپس اضافه کرد: از تاریخ ۲۶ ژوئیه (۵ مرداد) تاکنون ۵ بار نظرسنجی انجام گرفته و ترامپ تنها در دو نظرسنجی پیش رو بوده است. بنابراین من کاملا انتظار دارم که شتابی که هریس دارد، ادامه یابد، مگر آنکه وی با یک انتخاب فاجعه بار معاونی را برگزیند که این شتاب را از بین ببرد.

روو همچنین به کاهش حمایت از رئیس‌جمهوری سابق در میانگین نظرسنجی ملی Real Clear Politics (یک شرکت رسانه ای فراحزبی که منبع قابل اعتمادی برای اخبار، تحلیل ها و ارائه نظرات بشمار می رود) طی ماه گذشته اشاره کرد. براساس این نظرسنجی، ترامپ پیش از مناظره ۲۷ ژوئن (۱۵ تیر) با بایدن، ۳ امتیاز برتری داشت اما برتری وی مقابل هریس در روز جمعه نزدیک به ۰.۸ امتیاز کاهش یافت.

براساس نظرسنجی‌های انجام گرفته توسط هیل و پایگاه «دیسیژن دسک اچ کیو» (Decision Desk HQ که تمرکز اصلی آن بر اعلام نتایج انتخابات آمریکا است) ترامپ ۱.۱ درصد نسبت به هریس برتری دارد. این در حالی است که این مقدار از تاریخ ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر) یعنی روزی که بایدن به عنوان نامزد دموکرات کنار رفت، ۲.۷ امتیاز کاهش یافته است.

هیل در ادامه این مطلب آورده است: از زمان کنار رفتن بایدن از رقابت‌های انتخاباتی و اعلام جانشینی هریس، این نامزد دموکرات به طور پیوسته از پیشروی ترامپ کاسته است.

براساس نتایج نظرسنجی‌های اولیه، هریس و دموکرات‌ها در حال حاضر با اقبال خوبی روبرو شده اند. برخی از نظرسنجی‌های ملی نیز حاکی از رقابت نزدیک میان هریس و ترامپ است. هریس در نظرسنجی اخیر انجام گرفته توسط رویترز/ایپسوس با ۲ امتیاز نسبت به ترامپ برتری دارد، در حالی که ترامپ در نظرسنجی جداگانه‌ای که توسط نیویورک تایمز / کالج سی‌نا انجام شده است، یک امتیاز از رقیب دموکرات پیشی دارد.

همزمان گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی نیز نشان می‌دهد که هریس در ماه گذشته میلادی ۳۱۰ میلیون دلار در مقایسه با ۱۳۸.۷ میلیون دلار ترامپ کمک مالی جذب کرده است.

روو نیز در مصاحبه خود با فاکس نیوز اضافه کرد: از زمانی که هریس نامزد شده، ترامپ در موقعیت تابعه و فرعی قرار گرفته است. وی در تشریح این موضوع ادامه داد: ترامپ در اینجا به وضوح در یک نقش تابعه و فرعی است. من گمان می کنم که رئیس‌جمهوری سابق از این وضعیت احساس ناراحتی می‌کند و دوست دارد کسی باشد که سرعت کارزار را تنظیم می کند، اما این اتفاق نمی افتد.

این استراتژیست سپس خطاب به ترامپ خواست تا پیام تبلیغاتی مناسبی را علیه هریس پیدا کند و افزود: «ترامپ مشکلاتی دارد. او باید بتواند هریس را مجرم جلوه دهد. ما هنوز فرصت داریم، پس او باید کنترل را به دست گیرد».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha