کاهش جرم و جنایت همزمان با برگزاری المپیک؛ بازداشت ۲۰۰ نفر در پاریس!

تهران- ایرنا- مقامات فرانسوی اعلام کردند که از زمان افتتاح بازی‌های المپیک پاریس جرایم خرد کاهش یافته و پلیس تنها ۲۰۰ نفر را در این مدت بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا از یورونیوز؛ جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه در این زمینه گفت: میزان جرم و جنایت احتمالا به دلیل افزایش حضور پلیس و ژاندارم در مناطق عمومی کاهش یافته است. هرچند در این مدت ۲۰۰ نفر بازداشت شدند که ۱۸۰ نفر اکنون زندان بسر می‌برند.

وی عنوان کرد: ما شاهد کاهش ۲۴ درصدی سرقت با خشونت در پاریس و اطراف آن بودیم و حتی سرقت خودرو ۱۰ درصد کاهش یافت.

وزیر کشور فرانسه اطمینان داد که هیچ توطئه سازمان یافته‌ای علیه فرانسه وجود ندارد و پلیس برای پیشگیری از هرگونه حوادثی مظونین را بازداشت خواهد کرد. ما حتی از کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی محافظت می‌کنیم.

به گفته دولت فرانسه حدود ۱۷۵۰ افسر پلیس، ژاندارم و پلیس امنیت مدنی از ۴۴ کشور برای نیروهای امنیت داخلی فرانسه از زمان آغاز بازی‌های المپیک فعالیت می‌کنند. همچنین این افسران وظایف مختلفی از جمله جست‌وجوی مواد منفجره و استفاده از سگ‌های موادیاب و اسب‌ها را برعهده دارند.

روزهای نخست بازی‌های الپیک با هرج و مرج همراه بود زیرا شبکه اصلی راه‌آهن سریع‌السیر فرانسه مورد حمله قرار گرفت که باعث لغو و تاخیر قطارها قبل از مراسم افتتاحیه المپیک شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha