۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵
کد خبر: 85556906
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

خدمات رسانی به زائران اربعین در ۵۰ نقطه قم انجام می‌شود

قم - ایرنا - مسوول قرارگاه مردمی اربعین قم گفت: در ۵۰ نقطه از این استان از جمله حسینیه‌ها، مساجد، بقاع متبرکه و مدارس خدمت‌رسانی به زائران اربعین از سوی این قرارگاه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی قربانی کرم روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: قرارگاه مردمی اربعین قم از سال ۹۵ باهدف خدمت‌رسانی به زائران با حضور گروه‌های مختلف مردمی و جهادی فعالیت خود را از سر گرفته و امروز به یک بلوغ خوبی رسیده‌است.

وی گفت: فعالیت‌های این قرارگاه امسال از پنجم ماه صفر به مدت یک ماه (تا ۲۰ شهریورماه) برای خدمت‌رسانی به زائران ایرانی و خارجی اربعین در مسیر رفت‌ و برگشت زائران فعال خواهد بود.

وی اظهار داشت: قرارگاه اربعین قم یک تشکیلات مردمی مشتمل بر ۱۰۸ کارگروه مردمی است که اقدامات آن کاملاً بر اساس نظم و برنامه صورت می‌گیرد و هم اینک به الگو برای سراسر کشور تبدیل شده‌است.

قربانی کرم با اشاره به اجرای طرح«بیت الحسین» گفت: در این طرح تلاش می‌شود تا فرهنگ میهمانی زائران اربعین در منازل شخصی شهروندان در قالب یک سازوکار مشخص، عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: تمام تلاش قرارگاه مردمی اربعین این است که با توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز امکانات لازم، قم را به‌عنوان عمود اول خدمت‌رسانی به زائران اربعین تبدیل کند.

قربانی کرم، گفت: در طول ایام اربعین حسینی که بیشترین توجه و امکانات برای خدمت‌رسانی به زائران به مرزهای ایران و عراق یا مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا متمرکز می‌شود، خدمت‌رسانی در داخل شهر برای زائران از اهمیت بخصوصی برخوردار است.

وی با تاکید بر اهمیت آماده‌سازی مصلای قدس جهت اسکان زائران، عنوان کرد: این مکان مذهبی به خاطر نزدیکی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بیشترین اقبال را برای زائران دارد.

قربانی کرم افزود: در ورودی‌های قم آدرس اسکان و اطعام برای زائران ارسال می‌شود و آنان با مراجعه به سامانه و نرم‌افزار ذکر شده ، موکب اسکان و اطعام خود را رزور خواهند کرد.

وی گفت: زائران ایرانی یک روز در مسیر رفت و یک روز در مسیر برگشت و زائران غیر ایرانی سه روز در مسیر رفت‌ و برگشت می‌توانند در قرارگاه مردمی اربعین قم اسکان یابند.

وی بابیان اینکه اطعام، اسکان و درمان سه خدمت اصلی این قرارگاه است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال ۴۰۰ هزار زائر در قم اسکان پیدا کنند.

قربانی کرم اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۰ هزار زائر در قرارگاه مردمی قم اسکان یافتند که حدود یک‌سوم از آن‌ها را زائران غیر ایرانی تشکیل می‌دادند.

وی گفت: زائران هنگام ورود به قم برای هماهنگی جهت اسکان و سایر نیازها می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با شماره ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha