حضور ۸۰ شرکت دانش‌بنیان در کنسرسیوم‌های فناور صنعتی‌سازی مسکن

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش‌بنیان عمران و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تلاش برای حضور کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان صنعتی سازی مسکن در پروژه‌های ساخت و ساز کشور، گفت: تاکنون تعداد ۱۱ نمونه از این کنسرسیوم‌ها تشکیل شده و نزدیک به ۸۰ شرکت دانش بنیان در آنها حضور دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سید جواد سادات فریزنی» امروز (شنبه)‌ در نشست تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن در محل شرکت عمران شهرهای جدید، افزود: فعالیت ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان عمران و ساختمان، کمک به بازارسازی شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در حوزه عمران، ساختمان و زیرساخت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به ابرپروژه طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: بخشی از این پروژه‌ها با کمک شرکت‌های دانش بنیان انجام شده یا در حال انجام است.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان عمران و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: امروز بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن در سراسر کشور در حال اجراست که بازار مناسبی برای حضور دانش‌بنیان‌ها در کشور است.

به گزارش ایرنا، در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر گذار به اقتصاد دانش بنیان و حمایت از رشد تولید دانش‌بنیان، تفاهم نامه همکاری سه‌جانبه با هدف همکاری در پیشبرد برنامه‌های توسعه دانش بنیان در حوزه عمران و ساختمان بین ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منعقد شد.

سادات فریزنی در ادامه گفت: همچنین با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از ساخت مسکن در شهرهای جدید در حال انجام است، با تفاهم‌نامه امروز تلاش می‌شود این کنسرسیوم‌های فناور و دانش بنیان صنعتی‌سازی مسکن که تعداد ۱۱ نمونه از آنها تاکنون تشکیل شده و حدود ۸۰ شرکت دانش بنیان در این کنسرسیوم‌ها حضور دارند، به پروژه‌ها متصل شوند.

وی تاکید کرد: پتانسیل دانش بنیان‌ها ظرفیت مناسبی است که وارد پروژه‌های مشارکتی و پروژه‌های تولید مسکن نهضت ملی مسکن خواهد شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی، یکی از محورهای امضای این تفاهم‌نامه را ایجاد فن‌بازارهای حوزه عمران و ساختمان برشمرد و گفت: در شهرهای جدید علاوه بر پروژه‌های انبوه سازی، ساخت مسکن به شکل خودمالکی نیز در حال انجام است که با تفاهم امروز و تشکیل این فن‌بازارها، به شکل حضوری محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان به مردم عرضه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha