تندروان: با تفکر بازنده کار کردیم و نتیجه نگرفتیم/ مندز تنها گزینه فدراسیون والیبال نباشد

تهران- ایرنا- مربی اسبق تیم ملی والیبال گفت: مندز مربی بسیار خوبی است اما باید مربیان دیگری هم به عنوان گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی داشته باشیم تا بتوان این مربیان را با هم مقایسه کرد.

محمدرضا تندروان روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص اینکه چرا تیم ملی والیبال در دو سال اخیر شرایط خوبی نداشته، اظهار داشت: این مسئله دلایل مختلفی دارد که هر کدام از این آنها را می‌توان واکاوی کرد. واقعیت این است که ما انتطار داریم سرمربی تیم ملی در ۲۰ روز ملی‌پوشان را آماده کند در حالی که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: سرمربی تیم ملی باید جلسات متعددی با مربیان باشگاهی بگذارد و در تمرینات تیم‌های لیگ برتری شرکت کند. البته این مسئله را نباید دخالت قلمداد کرد؛ چون ملی‌پوشان باید با شرایط مناسب در اردوی تیم ملی حاضر شوند.

مربی والیبال ایران درباره اینکه چرا بازیکنان در رده‌های پایه عملکرد خوبی دارند اما در تیم ملی بزرگسالان نمی‌توانند این عملکرد خوب را تکرار کنند، عنوان کرد: مسابقات آسیایی و جهانی جوانان و نوجوانان فقط برای این است که بازیکنان رده‌های پایه رقابتی با هم داشته باشند و استعدادها کشف شوند. اینکه به یکباره بازیکنان جوان راهی تیم ملی می‌شوند اشتباه است. این بازیکنان باید در لیگ آبدیده و باتجربه شوند و پس از آن راهی تیم ملی شوند. متاسفانه بازیکنان جوان که در تیم‌های پایه موفقیتی کسب کرده‌اند خیلی زود به تیم ملی دعوت می‌شوند و نمی‌توانند فشار حضور در تیم ملی را تحمل کنند.

تندروان تصریح کرد: الشن داودی چند سال پیش پاسور دوم تیم نوجوانان بود و هیچگاه برای تیم جوانان هم بازی نکرد؛ اما آنقدر عملکرد خوبی در فینال لیگ برتر داشت که به تیم ملی دعوت شد. ما مربیانی که به بازیکنان جوان کمک کنند نداریم. لیگ والیبال ایران، بازی‌های جذابی دارد اما کیفیت بالایی ندارد.

وی عنوان کرد: ایتالیا و لهستان بهترین لیگ‌های والیبال دنیا را دارند، چون بهترین مربیان در این لیگ‌ها حضور دارند. در لیگ والیبال ایران هم بازی‌های جذابی برگزار می‌شود البته این بازی‌ها کیفیت بالایی ندارند و همین مسئله باعث می‌شود خروجی مثبتی هم نداشته باشند. لیگ برزیل و آرژانتین لیگ‌های سطح بالایی نیستند اما بازیکنان‌شان در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند و همین مسئله باعث شده این بازیکنان کیفیت بالایی داشته باشند.

تندروان: با تفکر بازنده کار کردیم و نتیجه نگرفتیم/ مندز تنها گزینه فدراسیون والیبال نباشد

مربی تیم ملی والیبال در المپیک توکیو در مورد اینکه مهمترین مشکل والیبال ایران چیست، یادآور شد: حلقه گمشده والیبال ایران پژوهش است. باید ببینیم چه اتفاقاتی در والیبال دنیا رخ می‌دهد. مثلا آرژانتین با حضور روسیه در المپیک پیشین به مقام سوم رسید اما در المپیک پاریس بدون حضور روسیه حذف شد. آیا کسی این اتفاقات را تحلیل می‌کند؟

تندروان افزود: ولاسکو دو تیم تشکیل داده بود و صد بازیکن را زیر نظر داشت. در آن زمان هیچ بازیکنی در تیم ملی حاشیه امنیت نداشت. همه مربیان خارجی آورده‌هایی برای والیبال ایران داشتند. الان نیاز است با تفکر برنده کار کنیم. در چند وقت با تفکر بازنده کار کردیم و نتیجه نگرفتیم و مردم هم باید صبور باشند. وقتی اوضاع متشنج باشد تصمیمات درست گرفته نمی شود.

وی در پایان درباره اینکه مندز گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی والیبال است، خاطرنشان کرد: مندز مربی بسیار خوبی است اما باید مربیان دیگری هم به عنوان گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی داشته باشیم تا بتوان این مربیان را با هم مقایسه کرد. ما فرصت داریم بهترین انتخاب را داشته باشیم و نباید در این خصوص عجله کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha