کمبود شیرخشک در چهارمحال و بختیاری برطرف می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر در خصوص موجودی برخی برندهای شیرخشک در استان با محدودیت روبرو هستیم اما این کمبود از هفته آینده برطرف می‌شود.

رضا محمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر در خصوص تامین برخی برندهای شیرخشک در استان از جمله برند "ببلاک" با محدودیت و کمبود روبرو هستیم که ار هفته آینده این مشکل برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص برخی برندهای شیرخشک نظیر "آپتامین پپتی" ۱ و ۲ نیز همیشه با محدودیت سهمیه و توزیع روبرو بوده‌ایم اما در حال حاضر این برند شیرخشک در داروخانه‌های استان موجود است هرچند به صورت محدود و اندک توزیع می‌شود و ممکن است به اندازه کافی در اختیار متقاضیان قرار نگیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بهترین غذا برای نوزادان تا ۶ ماهگی شیر مادر و چنانچه محدودیتی در این خصوص وجود دارد شیرخشک است و پس از ۶ ماهگی می‌توان از غذای کمکی در کنار شیر مادر یا شیرخشک استفاده کرد.

محمدی یادآور شد: در صورتی که توزیع برخی برندهای شیرخشک در بازار با محدودیت روبرو شود توصیه می‌شود که با مشورت پزشک برند شیرخشک مصرفی نوزاد تغییر داده شود.

به گزارش ایرنا، شهروندان می‌توانند با برقراری ارتباط با سامانه ۱۹۰ سوالات دارویی خود را مطرح کرده و از موجودی داروها مطلع شوند.

در حال حاضر ۱۳۱ داروخانه در چهارمحال و بختیاری فعال است که از این تعداد ۱۰ داروخانه بیمارستانی و مابقی دولتی، شبانه‌روزی و روزانه است.

چهارمحال و بختیاری دارای 12 شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha