سهم زنجان از تسهیلات اشتغال امسال بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال است

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: تسهیلات اشتغال در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در قالب جزء سه و چهار تبصره ۲ تعریف شده که سهم این استان در جزء چهار، ‌هشت هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال و در جزء سه، ‌۱۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال است.

حسین محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات از طریق ۱۵ دستگاه اجرایی و نهاد حمایتی، کارپردازی و از طریق ۲۳ بانک عامل در استان به متقاضیان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: میزان مبلغ پرداختی به هر متقاضی در قالب طرح های خویش فرمایی و کارفرمایی از هزار و ۵۰۰ میلیون تا سه هزار میلیارد ریال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان به وضعیت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ مربوط به سال ۱۴۰۲ در استان اشاره کرد و گفت: منابع موسوم به جزء سه و چهار از طریق نهادهای حمایتی به متقاضیان پرداخت شد.

محمدی اظهار داشت: در سال گذشته، میزان منابع ابلاغی تسهیلات مربوط به جزء چهار به استان پنج هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال بود که مبلغ پنج هزار و ۲۴۰ میلیارد آن از طریق کمیته امداد، ‌بهزیستی، بنیاد برکت و صندوق نوآوری به متقاضیان پرداخت شد.

وی افزود: همچنین میزان منابع ابلاغی تسهیلات مربوط به جزء سه به استان ۱۱ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال بود که ۱۰ هزار و ۱۵۰ میلیارد آن به استان تخصیص یافت و تاکنون هفت هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال آن از طریق بسیج سازندگی، ‌بنیاد علوی، ‌بنیاد کرامت، ‌قراگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه، سازمان زندان ها و امور عشایر و روستایی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ نقش موثری در تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی دارد و از شبکه بانکی استان انتظار می‌رود که پرداخت این تسهیلات را در اولویت قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha