۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۹
کد خبر: 85557125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان کرمان: پیگیری قضات برای حقوق عامه و مبارزه با قاچاق شدت گیرد

کرمان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بر لزوم ارتقای پیگیری های قضایی در حوزه های مربوط به حقوق عامه و مبارزه با انواع قاچاق از جمله مواد مخدر و قاچاق سلاح تاکید کرد و گفت: براساس برنامه های ابلاغی دادستانی کل کشور و اسناد بالادستی، اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف در دادسراهای استان مورد ارزیابی و رصد قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، مهدی بخشی روز شنبه در نشست روسای حوزه های قضایی و دادستان های سراسر استان کرمان افزود: بازدید مستمر از زندان ها و بررسی وضعیت زندانیان از دیگر مواردی است که قضات باید به صورت ویژه بر انجان آن اهتمام داشته باشند و گزارش های مربوطه را به دادستانی مرکز استان اعلام کنند.

ی با اشاره به سفر آتی هیات نظارت دادستانی کل کشور به استان کرمان تصریح کرد: در این زمینه باید ضمن رفع نقاط ضعف مطروحه در بازدیدهای سال گذشته، هرگونه قصور دیگر نیز شناسایی و رفع شود.

دادستان کرمان: پیگیری قضات برای حقوق عامه و مبارزه با قاچاق شدت گیرد
عنوان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان یادآور شد: دادستان های استان در حوزه های مختلف عملکردی، کارنامه خوب و قابل دفاعی دارند و ارزیابی های مستمر و دوره ای به منظور شناسایی نقاط ضعف احتمالی و تقویت نقاط قوت انجام می شود.

تعیین تکلیف ۱۹۷ پرونده مسن

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان نیز در این جلسه گفت: مجموع پرونده های مسن –بالای چهار تا پنج سال- در حوزه های قضایی استان کرمان در ابتدای سال ۶۰۲ فقره بوده که تاکنون ۱۹۷ فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

حجت الاسلام علی نخعی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری ۲۰ درصد پرونده های مسن در استان کرمان تعیین تکلیف می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۳۰ درصد پرونده های مسن در استان کرمان تعیین تکلیف شده است، خاطرنشان کرد: به منظور کاهش پرونده های مسن در استان، بر اساس اولویت بندی پرونده ها اقدام می شود.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان بر توسعه دانش قضایی قضات، امر کارشناسی و رفع نواقص کیفری به منظور تسهیل در تعیین تکلیف پرونده های مسن تاکید کرد و ادامه داد: دادستان ها و روسای دادگستری ها باید مطالبه گری کنند و لیست پرونده های مسن را همواره مد نظر قرار دهند تا روند رسیدگی به این پرونده ها تسریع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha