۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85557355
T T
۱۶ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ویژه کاشان: نرخ نان باید واقعی شود

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۷
کد خبر: 85557355
فرماندار ویژه کاشان: نرخ نان باید واقعی شود

کاشان - ایرنا - فرماندار ویژه کاشان گفت:هم اکنون نانوایان به دلیل افزایش تعرفه‌های مختلف از جمله آب، گاز، برق و دستمزد کارگر از قیمت کنونی نان گلایه دارند و باید با واقعی کردن نرخ نان این گلایه‌ها را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ حمیدرضا محمدی فشارکی شنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: هر سال بر اساس قانون کار حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دستمزد کارگر مصوب می شود که این موضوع باید در افزایش قیمت نان نیز لحاظ شود.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته بر اساس افزایش دستمزد کارگر، نرخ نان افزایش پیدا نمی کرد اما نانوا باید طبق قانون دستمزد کارگر را افزایش می داد.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: همچنین هر سال تعرفه آب، گاز و برق افزایش می‌یابد و امسال تعرفه آب و گاز نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته اما حدود سه سال است قیمت نان تغییر نکرده به همین دلیل انگیزه نانواها برای فعالیت کم شده است.

محمدی فشارکی گفت:طبق گزارش‌های مردمی نیز تخلف در حوزه نانوایی‌ها هر روز افزایش می یابد که دلیل این تخلف ها واقعی نبودن قیمت نان است.

وی افزود:کیفیت نان به داشتن کارگر ماهر بستگی دارد و نانوا به دلیل دستمزد بیشتر نمی تواند کارگر ماهر را به کار بگیرد که این موضوع بر کیفیت نان تاثیر مستقیم دارد.

محمدی اظهار داشت: نرخ بیمه در سال جاری ۳۵ درصد رشد داشته است که این موارد بر هزینه نانوا می‌افزاید و همه این موارد باید با واقعی کردن نرخ نان لحاظ شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha