۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۳:۳۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85557499
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

تلاش امارات و رژیم صهیونیستی برای احداث پایگاه اطلاعاتی در جزیره سقطری یمن

تهران ایرنا- یک رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد که این رژیم و امارات متحده عربی در حال احداث یک پایگاه اطلاعاتی مشترک در جزیره سقطری یمن هستند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، روزنامه عبری زبان معاریو فاش کرد که پس از هفتم اکتبر گذشته (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) و عملیات طوفان الاقصی، امارات متحده عربی تلاش‌های خود را در همکاری با رژیم صهیونیستی برای احداث پایگاه نظامی مشترک در جزیره سقطری واقع در ۳۵۰ کیلومتری جنوب یمن سرعت بخشیده است.

بر اساس این گزارش، امارات متحده عربی از ابتدای مشارکت در ائتلاف سعودی علیه یمن در سال ۲۰۱۵ به دنبال احداث این پایگاه اطلاعاتی بوده است؛ اما بعد از حوادث هفتم اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) با همکاری با تل‌آویو این مهم را شتاب بخشیده است.

معاریو نوشته است که این یک پروژه بلند مدت است که در چارچوب توافق عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و شماری از کشورهای عربی کلید خورده است و محوری‌ترین اعضای این پیمان هم برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس هستند که زیر چتر آمریکا این همکاری را انجام می‌دهند.

کارشناسان به معاریو خبر دادند که بعد از حوادث هفتم اکتبر، ایجاد این پایگاه به یک نیاز مبرم تبدیل شد و همین امر باعث شد تا ضرب آهنگ پیشبرد آن نیز بیشتر شود.

پیش از این بارها رسانه‌های خبری از همکاری نزدیک بین ابوظبی و تل آویو در جزیره سقطری که در اشغال امارات متحده عربی است، خبر داده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha