گفت وگوی بلینکن با وزرای خارجه انگلیس و فرانسه درباره آخرین تحولات منطقه

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماس‌های جداگانه با دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس و استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه درباره آخرین تحولات منطقه رایزنی کرده‌ است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن در تماس‌های جداگانه با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود درباره تحولات منطقه گفت وگو و رایزنی کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: بلینکن در گفت وگو با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود درباره راه‌های جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه، برقراری آتش‌بس در نوار غزه، آزادی گروگان‌ها (اسیران) و افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان ساکن این منطقه با آنها رایزنی کرده‌ است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با همتای اردنی خود درباره تنش‌ها و تحولات جاری در منطقه خاورمیانه گفت وگو کرده است.

متیو میلر گفت: بلینکن وزیر خارجه با ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و مهاجران اردن، در مورد تنش‌ها و تحولات جاری در خاورمیانه رایزنی کرده است.

وی تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا درباره فوریت تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در جنگ غزه که آزادی گروگان‌ها (اسیران) را تضمین می‌کند، کمک‌های بشردوستانه را افزایش می‌دهد و شرایط را برای ثبات گسترده‌تر ایجاد می‌کند با الصفدی گفت وگو کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: بلینکن بر اهمیت جلوگیری از تشدید بیشتر درگیری‌ها تاکید و همچنین از رهبری اردن در ارائه کمک‌های بشردوستانه نجات بخش به غیرنظامیان فلسطینی قدردانی کرده است.

پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha