۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85557560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲ کودک بی‌سرپرست در کاشان به فرزندخواندگی سپرده شدند

کاشان- ایرنا- مدیر بهزیستی کاشان گفت: ۴۲ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست واجد شرایط در شهرستان از سه سال قبل تاکنون به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی سپرده شدند.

ام‌البنین متقی‌نژاد روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانواده‌هایی که متقاضی فرزند بالای ۶ سال یا کودکان خردسال دارای نیازهای ویژه درمانی و توانبخشی یا دارای سنین بالاتر باشند بدون نوبت و به شرط داشتن شرایط فرزندخواندگی و گذراندن مراحل قانونی و اداری، می‌توانند این کودکان را به فرزندخواندگی قبول کنند.

مدیر بهزیستی کاشان، اولویت نخست پذیرش فرزندخواندگی را برای زن و شوهر بدون فرزند که پنج سال از تاریخ ازدواج آنان گذشته باشد و صاحب فرزند نشده باشند، دانست و اظهار کرد: بانوان بدون همسر و زوجین دارای فرزند در اولویت دوم و سوم قرار دارند.

متقی‌نژاد خاطرنشان کرد: طرح «خانواده میزبان» ویژه مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان بدون سرپرست موثر در خانواده نیز در کاشان پیگیری شده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۶ خانواده در کاشان برای اجرای طرح میزبان، تصریح کرد: توجیه طرح مذکور برای خانواده های متقاضی صورت گرفت اما کودکی را به‌عنوان مهمان نپذیرفتند.

وی تصریح کرد: طرح خانواده میزبان، تکمیل کننده سایر طرح‌های خانواده محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است و در مهر پارسال به سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

متقی‌نژاد با بیان اینکه کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال در این طرح نزد خانواده‌های متقاضی نگهداری می‌شوند، ادامه داد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه فرزندخواندگی مراجعه کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha